Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bränsletrycksmätare - något att ha

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bränsletrycksmätare - något att ha

    bränsletrycksmätare? något man behöver ha? ^^

    Har en mätare över nu som går upp till 6 bar. skulle gärna vilja ha lite bilder på hur man kopplar in en sådan.

    eller det finns något som heter lambda någonting som mäter luft bränsle? är det en sådan man ska ha..?

    Funderar på sprut o ny turbo men, fán skulle läst fordonstekningkt istället för skit elprogramet.
    bilder förklaringar o gärna sidor som säljer grejerr upskattas.

    Last edited by Blinkblink; 21 July 2006, 07:55.

  • #2
    Allt beror på vad du ska göra med bilen då kan du välja vilka mätare du ska ha. Höjer du laddtrycket och soppatrycket kan det vara bra att hålla koll på det då.

    Lamdbamätare på orginal lambda blir rena discon på mätaren helt onödigt enligt mig om man inte har bredbandslambda.

    EDIT: Skadar inte med bättre rubrik så får du flera som läser och svarar!
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      En smalbandsmätare är inte HELT oduglig, den ger en indikation av hur det ligger till. Men endast i closed loop (full gas) läge. Men oanvändbar är den definitivt inte, även om det självklart är bättre med en bredbandslambda.

      Panda 169

      Comment


      • #4
        hupp

        tänkte att jag skulle chip/pystrimma/btr . det är det enda i motorväg som jag tänkte göra på bilen.

        Comment


        • #5
          Re: hupp

          Originally posted by Blinkblink
          tänkte att jag skulle chip/pystrimma/btr . det är det enda i motorväg som jag tänkte göra på bilen.
          Så tänkte jag oxå först :/ De går inte...snart amnar du där freddan är med IC oxå...sedan blir det ny oljekyl, vattenkylning av IC, sportavgas, grenrör, turbo, downpipe, mappning...ja har man väl börjat är man fast ;-O
          With great power comes the bitches
          Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
          Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
          Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

          Comment


          • #6
            Re: Re: hupp

            Originally posted by TurboNimitz
            Så tänkte jag oxå först :/ De går inte...snart amnar du där freddan är med IC oxå...sedan blir det ny oljekyl, vattenkylning av IC, sportavgas, grenrör, turbo, downpipe, mappning...ja har man väl börjat är man fast ;-O
            Jag känner igen mig där!
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment


            • #7


              avgas det behöver jag byta till nästa säsong..
              så det blir någe 3 tum utan katt.

              Comment


              • #8
                Re:

                Originally posted by Blinkblink
                avgas det behöver jag byta till nästa säsong..
                så det blir någe 3 tum utan katt.
                Se, va va de ja sa hehe skämt o sido, de e lätt att matkassan nallas på o sparpengarna byts mot motordelar hehe
                With great power comes the bitches
                Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                Comment


                • #9
                  turbomitz

                  det finns nudlar faktist
                  så kan man koka nudlar ta ur nudlarna spara dom o dricka spat

                  Känns som man gör av med ganska mycket pengar på bilen faktist varända typ allt som inte går till hyra mat snus

                  Comment

                  Working...
                  X