Announcement

Collapse
No announcement yet.

Går söligare..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Går söligare..

    Hmm min fiat har slutat röra på sig som den gjorde förut..
    Efter at ha instalerat turbotrycks mätare så känner jag att det inte är lika mycket fart i den som innan..
    Laddtrycket är som det ska.
    Någon som har någon ide?

  • #2
    dubbelkolla alla vakuum slanga så ingen läcker
    With great power comes the bitches
    Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
    Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
    Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

    Comment


    • #3
      Det är varmare ute nu, kan påverka.
      Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
      Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

      Comment


      • #4
        Originally posted by Ante
        Det är varmare ute nu, kan påverka.
        Där sa du nått, både jag o smooth märker skillnad mot att köra på vintern
        With great power comes the bitches
        Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
        Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
        Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

        Comment


        • #5
          ok

          okej ska kolla alla vakumslangen men borde inte laddtrycket gå ner ifall en sådan läcker eftersom mätaren är påkopplad på dden slangen?

          Comment


          • #6
            kan ju ha kommit åt nån annan slang
            With great power comes the bitches
            Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
            Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
            Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

            Comment


            • #7
              hm

              hmm kanske men inte särskilt troligt monterade T ganska nära dumpventilen faktist.

              sitter inge någon slang där i närheten om jag minns rätt, men ska självklart kolla up det på lunchen

              Comment


              • #8
                a

                har samma deimension på slangen till turbotrycksmätaren som på vakumslangen ? ska vara så? kan det göra någon skillnad?

                Comment


                • #9


                  hittade felet Ac drar ner mitt laddtryck med 0.2bar:S
                  kan det verkligen stämma?
                  ??
                  ?
                  ???

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Blinkblink
                    hittade felet Ac drar ner mitt laddtryck med 0.2bar:S
                    kan det verkligen stämma?
                    Kopplar du in AC:n ändrar ECU:n mappning. Bl.a. ökar tomgångsvarvet ca 200-250 RPM. Bilen blir märkbart tröttare eftersom du plockar ut effekt för att driva kompressorn. Räkna med upp till 0.1 liter extra bensin per mil en varm sommardag. Visserligen är det motorbelastningen som styr hur mycket turbon laddar men att det skulle försvinna 0,2 bar låter mycket, det är 20 hk.
                    Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

                    Comment


                    • #11
                      Kan inte tänka mig att laddtrycket skulle sjunka pga ACn? Verkar skumt, högre last brukar väl ge högre turbotryck. kompressorn stängs också av över 3500varv om jag minns rätt så där skall du väl i så fall ha rätt laddtryck.
                      Och även om du har en läcka orkar nog turbon ge rätt tryck i plenumet, speciellt på lite lägre varv, men gissar att du får för mycket bränsle och tappar verkningsgrad på turbon vilket ger lägre effekt i motorn, om jag gissar lite för att få reda på om det kan stämma.
                      Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                      Comment


                      • #12
                        Har du bytt några slangar lr kör du med standard?
                        With great power comes the bitches
                        Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                        Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                        Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                        Comment


                        • #13
                          hm

                          det måste ha varit värmen bilen stått i solen hela dagen sen på med ac o full gas.
                          kör med orginal slangar
                          Nu på kvällen laddade bilen som den skulle..

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by TurboNimitz
                            Där sa du nått, både jag o smooth märker skillnad mot att köra på vintern
                            Faktum är att jag idag hade en diskussion om detta med en streetrace-snubbe på jobbet och vi båda var överens om att skillnaden kan vara som natt och dag :] jag märker STOR skillnad på att köra en väldigt varm och solig dag gentemot kalla förhållanden
                            Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
                            Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

                            Comment


                            • #15
                              Då måste orginal kylningen vara fördålig på något vis..

                              Comment

                              Working...
                              X