Announcement

Collapse
No announcement yet.

Försvarade våra ögonstenar..!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Försvarade våra ögonstenar..!

    Hej!

    Blir ju så trött på Bmw-Nissar..Var tvungen att skriva av mig...hihi

    http://www.autopower.se/forum/topic....=153553&sida=2


    320Nm vid 1500 rpm...

    Mvh Alex.
    Last edited by kanskecoupe; 28 July 2006, 09:20.

  • #2
    Härligt inlägg i debatten, bra svarat Alex!!!

    BMW folket kommer aldrig att lära sig något. Lika insnöade som en eskimå i snöstorm. Det ska bli kul att köra ifrån dem när man preppat sin bil med R-däck och bättre chassi.
    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
    Min projekttråd - 19T
    Min Youtube kanal
    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

    Comment


    • #3
      Det är ba aså löjligt, alla såna typer av dispyter och konversationer om vilket märke är vad. Statistik i all sin ära, men till 90% handlar de mesta i grund och botten om personliga individuella erfarennheter samt mkt märkeslojalitet.

      Jag föll för Coupen ur design perspektiv, vilket tyder att ja innte tvunget köpte en 16vy lr 20vt. Anser att det inte finns många BMW, iaf kring åren Coupén lanserades och kommande åren därefter, som ens kan ställa sig bredvid. Såg ett foto med ngn nyare BMW (-00+) där ja tkr att Coupen såg i princip ut som i samma moderna stuk som en 10 år nyare bil! De va ju helt klart före sin tid designmässigt iaf.

      Sätter mig i polarenns 228 kombi, med M-paketet, sportsystem och ca 200hk (190 orig) och visst går den som ett skott, min Coupe är ju bara en "ynka" 140hk maskin, men själva känslan när man sitter och beskådar instrumenterinngen och interiören, e så 80-tal i BMWn jämfört med Coupe 94-96 typ och den BMWn är ändå en 98a. All ära för BMWs korta o aggresiva front, och läckra halorings och skit. Men det är nog bara det =)
      Last edited by Joksi; 28 July 2006, 11:12.
      Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
      Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

      Mvh
      Joksi

      ¤ Garaget.org

      ¤ Joksi.net

      Comment


      • #4
        Bra svar där Alex! Du fick tyst på de okunniga dock finns det alltid någon med mer koll på saken som kan argumentera. Så klart har både coupe och BMW sina svaga sidor och man kan hålla på diskutera i evigheter.

        Dock håller jag med om att en 328 inte klarar av en coupe 20vt. Ville så gärna jämföra med en 328 coupe ägare men han tyckte att det var "fusk" eftersom jag har turbo i min bil. Vet inte vad han menade men plötsligt blev han väldigt osäker på sin BMW.

        Jag tycker att vi borde ordna ihop banträffar men diverse märkes klubbar för att jämföra bilar, spelar ingen roll vem som vinner det är mest kul grej.

        Hondaklubben bjöd in oss en gång på bankörning men då passade det inte oss eftersom det var Skokloster. Dock åkte en viss coupe dit och överaskade de ordentligt, han var snabbast på banan.

        Jag kan tänka mig att försöka dra ihop en sådan träff med någon av märkesklubbarna när jag fått ordning på min bil och med det menar jag fixa sprickan i grenröret och bättre däck så räcker det för mig.

        Mindre snack mera verkstad tycker jag!

        MVH
        Almir
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • #5
          Håller med 84´n.

          Hänger gärna på och åker.
          Vill ha en uppsättning däck och 4 nya DS2500 belägg samt kylslang till skivorna.

          Sedan är jag redo.
          Click here to visit Raceitaly
          ______________
          Fiat Coupe 20VT Plus -99
          Alfa Romeo 156 SW 2.0TS -01 SP3
          Chrysler Grand Voyager 3,3l V6
          Acura Legend 3,2l V6 -91
          SAAB 9000 CSE 2,3T steg2 -98 --SÅLD

          "Tappar man ett verktyg kommer det alltid att landa i en balja med spillolja, även om den står flera meter bort."
          Murphy´s law.

          Comment


          • #6
            Well that shut 'em up

            Väldigt bra inlägg alex! Jag blev med riktigt förbannad när ja läste debatten men jag orkade inte skapa en profil och lägga mig i dom där puckonas resonomang och fjortisattityder.
            Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
            Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

            Comment

            Working...
            X