Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fälgar fälgar...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tjena!

    Hej på dig!
    Gillar mest orginalfälgarna men hur vore det med dessa? Om du
    nu nödvändigt måste ha orginal storlek?
    //Lars
    Attached Files
    Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
    Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
    Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
    Folka Vento VR6 -93 såld!
    Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

    Comment


    • Jodå, de såg riktigt bra ut. Om jag väl byter så är det inte så viktigt att ha kvar originalstorleken, även om jag inte riktigt har koll på vad som passar. Skall dock kolla upp skicket på de som sitter på innan jag bestämmer mig för att byta. Håller med om att originalfälgarna ser riktigt bra ut.

      De jag har kollat på nu, vilka borde passa, är Dotz Hanzo, Brand Hatch och Shuriken, vilken du bifogade.

      Comment


      • Fråga vemsomhelst och alla säger att deras egna är snyggast.. inkl mig.
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • Fälgar!

          Originally posted by per
          Fråga vemsomhelst och alla säger att deras egna är snyggast.. inkl mig.
          Ha ha ha! Du har nog rätt där Per. Varför byta?
          Det beror nog mer på hur bilen används. Vill man visa upp något?
          //Lars
          Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
          Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
          Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
          Folka Vento VR6 -93 såld!
          Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

          Comment


          • Nej, det handlar inte om att visa upp någonting. Jag misstänker helt enkelt att fälgarna är slitna eftersom det såg så ut när framdäcken byttes häromdagen. Finns originalfälgar att få tag på i nyskick så är det jättebra, men jag har inte hittat några.

            Comment


            • Originally posted by Masquerade
              Nej, det handlar inte om att visa upp någonting. Jag misstänker helt enkelt att fälgarna är slitna eftersom det såg så ut när framdäcken byttes häromdagen.

              Finns originalfälgar att få tag på i nyskick så är det jättebra, men jag har inte hittat några.
              Kolla e-bay! Tror att i Tyskland så går det att få tag på.
              Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
              Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
              Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
              Folka Vento VR6 -93 såld!
              Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

              Comment


              • Nya?

                Hittade dessa fälgar!
                Attached Files
                Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
                Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
                Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
                Folka Vento VR6 -93 såld!
                Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

                Comment


                • Hade inte letat på eBay innan, men tyvärr så hittade jag inte originalfälgar där heller.

                  Bildens källa bör vara blocket, men jag lyckas inte hitta fälgarna. Var finns annonsen?
                  Last edited by Masquerade; 22 July 2009, 13:34.

                  Comment


                  • Originally posted by Masquerade
                    Hade inte letat på eBay innan, men tyvärr så hittade jag inte originalfälgar där heller.

                    Bildens källa bör vara blocket, men jag lyckas inte hitta fälgarna. Var finns annonsen?
                    Tyska e bay! Länk:http://cgi.ebay.de/Alufelgen-Fiat-16...3A1%7C294%3A50
                    Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
                    Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
                    Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
                    Folka Vento VR6 -93 såld!
                    Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

                    Comment


                    • Tackar! Trodde att sökresultat för internationella säljare skulle täcka de tyska annonserna, men tydligen inte.

                      Sedan var fälgarna inte direkt nya utan enligt beskrivningen i sämre skick än de som sitter på nu, vilket gör det menlöst för mig att köpa dem.
                      Last edited by Masquerade; 22 July 2009, 17:01.

                      Comment


                      • Tråkigt att dom inte ser ut som på bild!

                        Om du inte har så stora skador på dina kanske det går att fixa?
                        Last edited by Erajack; 22 July 2009, 21:39.
                        Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
                        Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
                        Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
                        Folka Vento VR6 -93 såld!
                        Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

                        Comment


                        • Originally posted by Erajack
                          Tråkigt att dom inte ser ut som på bild!

                          Om du inte har så stora skador på dina kanske det går att fixa?
                          Ja, det kanske är en möjlighet. Har inte kollat det mer än vid just däckbytet och då var det inte mer än att jag noterade slitaget.

                          Skall kolla upp hur möjligheterna är att försöka fixa det, besitter inte själv speciellt stora kunskaper inom området.

                          Comment


                          • spacers åter igen.

                            En kort fråga, ska beställa spacers från manton så snabbt som möjligt. Frågan är om 20mm spacers passar till en
                            Fiat coupé 20vt plus med fälgmått 7*17 ET:38, utan att den tar i skärmkanten eller sticker utanför?
                            Någon som har kännedom om detta?

                            Comment


                            • Re: spacers åter igen.

                              Originally posted by legion
                              En kort fråga, ska beställa spacers från manton så snabbt som möjligt. Frågan är om 20mm spacers passar till en
                              Fiat coupé 20vt plus med fälgmått 7*17 ET:38, utan att den tar i skärmkanten eller sticker utanför?
                              Någon som har kännedom om detta?
                              för att vara helt säker, gå ut o lägg nått emellan tex kartongskivor och se var hjulet landar ungefär.
                              With great power comes the bitches
                              Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                              Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                              Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                              Comment


                              • om jag hade lyxen att kunna prova det, men jag ville ha ryggen fri ifall jag behövde returnera fälgarna om det inte gick att lösa, hade man krängt däck på så brukar det vanligtvis inte funka att lämna tillbaks, men det är löst nu, tack för tipset.

                                Comment

                                Working...
                                X