Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fälgar fälgar...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • F1: or går på runt 1500:- styck (18",35, 215) när det gäller andra däck är det nog bäst du hör med nån annan än mig som sagt. Kolla däckonline, brukar vara bäst priser där.

    Nej, är 18x7,5... fanns tydligen inte 8" i 4/100. (Frågade specifikt om detta när jag ringde gummihuset nyligen) Men kanske går att specialbeställa, Hilding fick ju tillochmed tag i 9" på nåt sätt.

    Comment


    • Ska du inte köra med 225/35 18"? Passar perfekt enligt däckkalkylatorn (diffar bara lite mot original).
      Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
      Min projekttråd - 19T
      Min Youtube kanal
      >>>HK listan - missa inte den!!<<<
      Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

      Comment


      • Originally posted by Freddan72
        Ska du inte köra med 225/35 18"? Passar perfekt enligt däckkalkylatorn (diffar bara lite mot original).
        Mja, vet inte. Hade jag haft 8" i bredd hade jag kört med 225, men nu är ju fälgarna inte bredare än 7,5" så jag gissar att 215 funkar fint/passar bäst till fälgarna. 215 är dessutom mycket billigare än 225, även om det nu inte är någon avgörande faktor. Får se...

        Comment


        • 215-bredd med 35-profil blir riktigt tunnt. Tycker du ska köra med 225, lite mjukare, eller mindre hårt iallafall...
          Coupé 20VT LE -99 Svart
          Camaro V8 1LE -14 Röd
          Huracan V10 610-4 -14 Grå
          Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

          Comment


          • Hm... du tänker så ja. Jo, då kanske 225 är bäst ändå, reflekterade inte över hur bredden påverkade stötigheten. Men blir ju några millimeter högre med 225 så jag antar att det är som du säger.

            Comment


            • Jag hade 215/35-däck på när jag köpte mina 18"are. När det var dags för första däcksbytet körde jag 225/35. Ångrar det inte en sekund.
              Lite bredare ser fränt ut oxå.
              Coupé 20VT LE -99 Svart
              Camaro V8 1LE -14 Röd
              Huracan V10 610-4 -14 Grå
              Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

              Comment


              • Insomnia

                Hm... eller så kör man på Toyo Proxes T1-R. Hört mycket gott om dessa och blir dessutom 1200:- billigare än Goodyear-sulorna. Har fått riktigt bra betyg på bl.a dacktest.com. Alx, du har väl Toyo... bra eller dåligt?

                Btw, någon som har sk. "fälgskyddslist" på sina däck? Bryr mig inte ett dugg om funktionen (har ingen förkärlek för att snedda upp på trottoarer överhuvudtaget) men undrar hur det ser ut. Ingen större skillnad, eller? Toyodäcken har såna nämligen, vill inte ha nån ful gummiring att irritera mig på.

                Comment


                • Men vadå blir intye däcken bredare än vad felgarna är då..hänger inte med nu...jag vill också ha 225 breda däck men det kan man väll inte ha om fälgarna är smalare.

                  Comment


                  • 20VT Plus har 225/45-16 på 7 tum breda fälgar! Så det kommer funka fint på 7,5 tummare.

                    Mina GoodYear F1 har fälgkantsskydd, men sen finns det inget skydd av gummi som verkligen skyddar mot en trottoarkant..
                    Argenta 120ie -85
                    Alfa 75 3.0V6 -90
                    BMW Z4M Coupe -06
                    BMW 118dM -10
                    Coupe 20VT -98 RIP
                    125 Special -72 RIP

                    Comment


                    • oki, låter bra de.....

                      Comment


                      • hmmmmm
                        Funderar på om man skulle köpa nya fälgar..
                        funderar även på om man skulle ta 17" istället för 18"

                        finns mer o välja på tycker jag...
                        Last edited by Indian; 21 February 2007, 01:24.
                        Vart tog min nacken vägen!?

                        Comment


                        • Ingen länk fungerade indian :/
                          Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
                          Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

                          Comment


                          • hoppsan... jaja får lägga till dom senare.. editar så länge... så man slipper klicka i onödan...
                            Vart tog min nacken vägen!?

                            Comment


                            • fast... blir nog inget mer m bilen nu. Sänkning o chipp o nya BRA däck i år. sen ska jag spara pengar så jag kan börja plugga till hösten....
                              Vart tog min nacken vägen!?

                              Comment


                              • Originally posted by allan
                                Men vadå blir intye däcken bredare än vad felgarna är då..hänger inte med nu...jag vill också ha 225 breda däck men det kan man väll inte ha om fälgarna är smalare.

                                Jag har 245or på 7.5" fälgar (dock inte fiaten) så det är som sagt inga problem alls.

                                //PP
                                Porsche 996 C2 -00
                                Volvo V60 D3 -12

                                Comment

                                Working...
                                X