Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blandad ångest...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Okej. Idag löstes följande:

    1. Blinkers - relä glappade. Fasttejpat

    2. Värmen i bilen berodde på dåligt reglare. Kontroll av vire och mekanism samt insmörjning och nu funkar den fint.

    3. Glapp styrning - för lite servo-olja. Efter påfyllning blev styrningen mer direkt (slog inte i den längre)

    4. Motor som dör och krånglar. Tomgångsventil rengjord. Problem med dålig 12V, rengjorde och skruvade fast batteripol När startmotorn drog igång dippade 12V så pass mycket att ECU inte fungerade.

    Ja, det var allt än så länge...

    Comment


    • #17
      Originally posted by TurboNimitz
      Har du en 16VT? Som jag skrev i guiden för 16VT är det otroligt viktigt att mäta avståndet muttern är åtskruvad annars kan va som helst hända. fråga Plant, han vet va som händer om man glömmer

      ....he, he, he!!!! :-D
      /Giallo Ginestra

      Comment

      Working...
      X