Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problem med tändlås: Vad är vad?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Enligt verkstaden visade de sig att de visst gick att ta loss tändplattan/startkontakten från tändlåset (bra av Fiat att snacka crap), och min gamla ser ut som på bilden nedan (av nån anledning har den vänstra övre kontakten typ "smält" nere i botten så den börjat gunga på sig,hmm...), så de va precis va dem gjorde. Tog kontakten från den beg o satte på mitt gamla tändlås, jättebra,fick ja också behålla samma nyckel =)

    Kostade mig 600 för tändlåset + 500 för arbetet, svart. Men att de va värt de, har nu jävlats med mig rejält i typ en månad!

    Frågan e bara hur de kan ha blivit "varmt" o smält i plasten så att kontakten blivit lös...hmm...någon med bra idéer?
    Attached Files
    Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
    Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

    Mvh
    Joksi

    ¤ Garaget.org

    ¤ Joksi.net

    Comment


    • #17
      Frågan e bara hur de kan ha blivit "varmt" o smält i plasten så att kontakten blivit lös...hmm...någon med bra idéer? [/B][/QUOTE]

      dålig kontakt (glapp)
      Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
      S/y Mascot
      S/y Rebell
      20vT
      Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
      Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

      Comment


      • #18
        Hur menar du, att de börja tbli dålig kontakt o sedan smält? Att det är mer av en slitage-skada? Tänkte mer på så att inte ngt orsakar värme så att denna också smälter på liknande sätt...
        Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
        Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

        Mvh
        Joksi

        ¤ Garaget.org

        ¤ Joksi.net

        Comment


        • #19
          Originally posted by Joksi
          Hur menar du, att de börja tbli dålig kontakt o sedan smält? Att det är mer av en slitage-skada? Tänkte mer på så att inte ngt orsakar värme så att denna också smälter på liknande sätt...
          Vid dålig kontakt bildas värme =)
          Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
          S/y Mascot
          S/y Rebell
          20vT
          Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
          Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

          Comment


          • #20
            De här va de jävligaste, har inte gått allt för lång tid sen ja fick bytt tändkontakten och de har funkat bra, nu ida slockna bara allt när ja körde, börja vricka på nyckeln så tänds skiten igen!
            Kan väl fan inte vara fel på tändkontakt IGEN
            Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
            Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

            Mvh
            Joksi

            ¤ Garaget.org

            ¤ Joksi.net

            Comment

            Working...
            X