Announcement

Collapse
No announcement yet.

Chip,, köp ångest

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Chip,, köp ångest

    hejsan. jag har kollat på chip till min 16vt ganska länge nu. jag vill givetvist ha chipet som ger mest hk, men vilket?? jag bestämde mig för att köpa evo chippet som man ska ha 3bars btr och kallare stift till, verkade som att man fick mest hk från de chippet men vad vet jag??? så jag beställde evo chippet från denna sida http://www.evocars.com/acatalog/EPROM_Fiat.html men sen läste jag att dom har lagt ner verksamheten. så finns det något annat företag som säljer evo chippet med en 3 bars btr och kallare stift??
    Last edited by LuLLa; 3 September 2006, 18:04.

  • #2
    Här kan du läsa om EVO chip.

    http://sfk.ibk.se/forum/showthread.p...light=evo+chip

    Tänk på att när du trimmar slits prylarna snabbare. Så några extra kronor på banken är inte fel

    Ha de!
    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
    Min projekttråd - 19T
    Min Youtube kanal
    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

    Comment


    • #3
      tack för svaret! men jag har redan läst det där. och det verkar inte finnas något företag som säljer evo chippet med en btr och kallare stift längre.. men jag kan ju alltid köpa av en privat person men då måste man ju köpa btr och kallare stift på egen hand. jag vill liksom vara säker på att grejorna är rätt och att det funkar bra till sammans.

      Comment


      • #4
        Som du såg i tråden så har Linus köpt ett Evo-chip. Skicka ett pm till honom och fråga hur det gick

        Får du inte svar av honom så kolla på fccuk.org. Finns en del där som kör med Evo-chip. Eller varför inte kolla på http://lanciadelta.se/. WOT på Lanciaforumet har Evo-chip så fråga honom vad du ska köpa.
        Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
        Min projekttråd - 19T
        Min Youtube kanal
        >>>HK listan - missa inte den!!<<<
        Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

        Comment


        • #5
          okej, ska göra det. tack så mycke för hjälpen

          Comment


          • #6
            Jag har ett Evo-chip liggandes.Kan ta fram boschnumret på en passande btr också.
            DTA E48Exp sprut,BMC filter,större IC,T3/T04E snurra,3"rostfritt m racekat,Walbro 255Hp pump.

            Comment


            • #7
              Originally posted by knuda
              Jag har ett Evo-chip liggandes.Kan ta fram boschnumret på en passande btr också.

              det skulle vara skit bra om du kunde göra det, men var för använder du inte chippet själv??

              jag vill liksom inte köpa något som det är fel på

              Comment


              • #8
                Om ett chip är defekt så märker man nog det rätt omgående. Troligtvis startar inte bilen ens. Dessutom är själva kärnan rätt bra skyddad i själva EEPROM:en. Det svarta (minns inte materialet) är enbart ett skyddshölje som inte påverkar chippets funktion som sådan.
                Skulle dessutom tippa på att Knudas inte använder det pga. sitt DTA sprut. ;-)

                Panda 169

                Comment


                • #9
                  De e rätt som Jim säger,det funkade när jag tog ut det iaf.
                  DTA E48Exp sprut,BMC filter,större IC,T3/T04E snurra,3"rostfritt m racekat,Walbro 255Hp pump.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by knuda
                    De e rätt som Jim säger,det funkade när jag tog ut det iaf.

                    ska du sälja evo chippet ? :P
                    Fiat coupe 16VT

                    Comment


                    • #11
                      Tja gör ingen nytta på hyllan direkt.
                      DTA E48Exp sprut,BMC filter,större IC,T3/T04E snurra,3"rostfritt m racekat,Walbro 255Hp pump.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by knuda
                        Tja gör ingen nytta på hyllan direkt.
                        du har pm
                        Fiat coupe 16VT

                        Comment

                        Working...
                        X