Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tokhett i kupen..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tokhett i kupen..

    Hej!

    Nu när bilen startar och går bra (efter rengöring av tomgångsventil) så är det lite småbekymmer kvar.

    Det som tjejjen klagar mest på är att det är ca 100 grader varmt i kupen. Eller man kan väl säga att temperaturen inne i bilen väl avspeglar hur varm motorn är

    Jag har inte en susning om hur ventilationen fungerar, men någonting har hängt upp sig rejält.

    Finns det någon kran som släpper på vamt vatten in till kupen? Det sitter antagligen ett värmepaket där, och jag tror att varmvattnet från motorn cirkulerar där och värmer upp kupen.

    AC:n är paj, så jag vill stänga av allting som har med klimat och värme att göra.

  • #2
    Bra att du bra värme i bilen ju =)
    Tycker också det blir bra varmt o bra mkt snabbare än i min tidigare bil, positivt framåt vintern
    Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
    Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

    Mvh
    Joksi

    ¤ Garaget.org

    ¤ Joksi.net

    Comment


    • #3
      Jo, men nu snackar vi olidligt

      Man måste ha rutorna nere, å regnar det så dör man av värmeslag....

      Comment


      • #4
        Även om du inte rattar full värme?
        Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
        Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

        Mvh
        Joksi

        ¤ Garaget.org

        ¤ Joksi.net

        Comment


        • #5
          temperaturen är ställd på kallt, fläkten avstängd, samt alla luftventiler är stängda. Således kommer luften från annat håll, och jag tänker då genast på värmepaketet. Ligger det 90 gradit vatten där så borde det ju värma upp en del

          Comment


          • #6
            slår jag på fläkten kommer det bara varmluft oavsett vad temperaturvredet står på...

            Comment


            • #7
              jaha,men då e de nog nåt fel ja...hmm...får se om ngn annan här har ett konkret förslag,för de har tyvärr inte ja =)
              Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
              Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

              Mvh
              Joksi

              ¤ Garaget.org

              ¤ Joksi.net

              Comment


              • #8
                kan vara mycket som är fel... vajern till värmereglaget kan ha hoppat av. Bara att börja riva i mittkonsolen och leta fel.
                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                Comment


                • #9
                  allrajt, så det är wirestyrt hur får man bort den panelen lättast då?


                  jag har någon knapp med en snöflinga på, betyder det att man har a/c då?

                  I så fall borde ju värmen regleras med elektronik (typ dekatmotstånd eller liknande)

                  Comment


                  • #10
                    japp, de symboliserar att du har ac.
                    Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
                    Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

                    Mvh
                    Joksi

                    ¤ Garaget.org

                    ¤ Joksi.net

                    Comment


                    • #11
                      temp føler for coupe temp ligger bak et lite gitter mellom temp og vifteregulering. Gååen?

                      Comment

                      Working...
                      X