Announcement

Collapse
No announcement yet.

skivor å belägg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • skivor å belägg

    Ska köpa nya skivor runt om, vill ha slitsade....Var kan man köpa de om vad kostar det, vill inte lägga för mycket!!

    Vill inte ha såna små skivorna där bak som det är orginal..

    mvh

  • #2
    Nöjer du dig med 3G slitsade som 84:an kör med, så fråga honom eller kolla hans projekt tråd vad de kostade.
    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
    Min projekttråd - 19T
    Min Youtube kanal
    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

    Comment


    • #3
      vill med byta där bak.. men det verkar inte vara så lätt som man vill att det ska vara.. vet inte alls faktiskt vad det finnes för allternativ!?
      Fiat Coupé Turbo 20VT 1999

      http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=186

      http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=271

      Comment


      • #4
        Det finns slitsade Brembo bak på Mekonomen. Brembo Max, kostar bara 100kr extra, typ 500kr tror jag det var. För ett par.
        Last edited by per; 15 September 2006, 16:31.
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #5
          Originally posted by per
          Det finns slitsade Brembo bak på Mekonomen. Brembo Max, kostar bara 100kr extra, typ 500kr tror jag det var.
          Det stämmer jag funderade oxå på de men fick så bra pris på 3G.

          193 pund inkl frakt fick jag betala för mina 3G skivor runtom. Detta är Brembo skivor slitsade av 3G.

          Blev strax under 2500kr då men valuterna ändras hela tiden. Jämför med orginal solida fram skivor på Mekonomen för 1000kr per styck!
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • #6
            är skivorna där bak lika stora som de där fram??

            mvh

            Comment


            • #7
              Varför vill du ha större skivor bak? bara för utseende? diamtern bak är anpassad efter hur ok är moterade. större skivor kan innebära nya ok och ev nykonstruktion av fastsättningen av oken bak...mycke jobb för bara utseende.
              Är det bättre bromsverkan du e ute efter så är mitt förslag, bättre belägg fram först och sedan bry sig om de bakre.
              With great power comes the bitches
              Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
              Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
              Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

              Comment


              • #8
                jo, det är bara för utseendet, men är det som du säger så skiter jag i det, får bli små bak då??

                Vad kostar beläggen sen??

                Comment


                • #9
                  Lite nyttig info om bakbromsar som vill bli större från denna tråden...
                  http://www.fccuk.org/forum/showflat....e=0#Post185003
                  With great power comes the bitches
                  Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                  Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                  Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                  Comment


                  • #10
                    kan tyvärr inte engelska men det duger nog me små slitsade skivor bak..!!

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by 84jr0
                      Jämför med orginal solida fram skivor på Mekonomen för 1000kr per styck!
                      Inte för att anmärka på ord (även om det är det jag gör..) så är det rätt stor skillnad på solida skivor och ventilerade. Alla Couper har ventilerade skivor fram och solida bak. Detta gäller oavsett om de är hålborrade eller slitsade. Ska EJ förväxlas.
                      Bara så att det inte är några missförstånd nånstans.
                      Jag räknar dock med att det inte var solida skivor 84:an egentligen menade.
                      Slut på besserwissandet.

                      Panda 169

                      Comment


                      • #12
                        Allan: vad gäller belägg så är det helt o hållet vad du är ute efter. Cruisa på stan eller bankörning? Eller mitt emellan. I ditt första inlägg skriver du att det inte får kosta för mycket. Mekonomen har Mintex belägg till Coupén. Helt okej och kostar en femhundring. Pean Sweden har grymt bra banbelägg (Carbotech) för 1900 kr. Sök på forumet. Det finns massor med tips. Känner du att belägg är svårt så kan jag rekommendera ett telefonsamtal till Stacke på Pean Sweden. Han kan bromsar och kan lotsa dig till rätt val.
                        Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                        Min projekttråd - 19T
                        Min Youtube kanal
                        >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                        Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Jim
                          Inte för att anmärka på ord (även om det är det jag gör..) så är det rätt stor skillnad på solida skivor och ventilerade. Alla Couper har ventilerade skivor fram och solida bak. Detta gäller oavsett om de är hålborrade eller slitsade. Ska EJ förväxlas.
                          Bara så att det inte är några missförstånd nånstans.
                          Jag räknar dock med att det inte var solida skivor 84:an egentligen menade.
                          Slut på besserwissandet.
                          Du har helt rätt! Solida skivor bak, ventilerade fram! Tryckfel!

                          Mintex är skit belägg för mina behov även om jag kör mycket "stadstrafik". Kanske kan funka bak men fram är de värdelösa då de blir FÖR varma efter första hårda inbromsningen!
                          Kör tyskt, drömmer om italienskt

                          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                          Comment


                          • #14
                            Mintex ligger i nivå med originalbelägg.

                            Om du får problem efter en (1) inbromsning tror jag felet ligger mer hos dig än belägget. Du har säkert en förkärlek i att hålla foten alldeles för länge på pedalen under inbromsning och därigenom överför alltför mycket värme till belägg, ok och vidare till bromsvätskan.
                            Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                            Min projekttråd - 19T
                            Min Youtube kanal
                            >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                            Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Freddan72
                              Mintex ligger i nivå med originalbelägg.

                              Om du får problem efter en (1) inbromsning tror jag felet ligger mer hos dig än belägget. Du har säkert en förkärlek i att hålla foten alldeles för länge på pedalen under inbromsning och därigenom överför alltför mycket värme till belägg, ok och vidare till bromsvätskan.
                              Jag vill få stopp på henne helt enkelt! Nu snackar jag inte en inbromsning i normal hastighet. 1 inbromsning från 180 - 0 blir mina skivor helt blåa av värmen och värmen kommer från beläggen. Iväg och kör igen och jobbar upp hastigheten i 1 km och nästa inbromsning får jag broms fade och jag har i NY BROMSVÄTSKA. Inge kul alls.

                              Coupen är framtung och riktiga belägg är ett måste tycker jag!
                              Kör tyskt, drömmer om italienskt

                              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                              Comment

                              Working...
                              X