Announcement

Collapse
No announcement yet.

Coupe Vs Lotus Super Seven Replika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Coupe Vs Lotus Super Seven Replika

    Jag måste ju erkänna att jag ser framemot att hitta en fin coupe att få köra igen, men råkade få uppleva en Lotus Super Seven Replika igår och det va bland det roligaste jag varit med om, vilken otrolig leksak. Dock står ju coupen högt kvar på önskelistan, men vete fan hur det går mot Lotus kopian.. Som tur är Lotus kopian dyr och totalt opraktiskt så Coupen tar ju hem det, men ändå. Sjukt rolig va den iaf
    "Jag behöver inte förlåta mina fiender.. jag har låtit skjuta dom allihopa.."

  • #2
    Re: Coupe Vs Lotus Super Seven Replika

    Originally posted by jonasforever
    Jag måste ju erkänna att jag ser framemot att hitta en fin coupe att få köra igen, men råkade få uppleva en Lotus Super Seven Replika igår och det va bland det roligaste jag varit med om, vilken otrolig leksak. Dock står ju coupen högt kvar på önskelistan, men vete fan hur det går mot Lotus kopian.. Som tur är Lotus kopian dyr och totalt opraktiskt så Coupen tar ju hem det, men ändå. Sjukt rolig va den iaf
    Alla bilar med låg vikt, stark motor (100hk) och bra väghållning är sjukt roliga. Coupén har inte en chans mot Super Seven vad gäller körning på bana eller landsväg. Men Coupén är snyggare, mer praktiskt (man får ju ner ett gäng golfklubbor eller några lock öl) och turboknuffen är så jäkla skön. Försök hitta en riktig fin Coupé och du kommer ha roligt i flera år
    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
    Min projekttråd - 19T
    Min Youtube kanal
    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

    Comment


    • #3
      Haha jo det e sant, det e ju det där med ölen som det hänger på, ypperligt viktigt att få med sig dom i skuffen
      "Jag behöver inte förlåta mina fiender.. jag har låtit skjuta dom allihopa.."

      Comment


      • #4
        De va med två superseven bilar på anderstorp i år. De va min första bankörning så man pressade väl inte max i kurvorna. Men nu till saken. Supersevenbilarna va jääkligt snabba i kurvorna med sina Rdäck men på flygrakan så passerade man förbi dom rätt obehindrat.
        Men några svängar senare så gled dom om igen
        With great power comes the bitches
        Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
        Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
        Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

        Comment


        • #5
          Ja fy fanken, jag saknar min gamla lådbil som jag körde Roadsport med. Fick trösta mig med att testa tre olika Caterhams på Anderstorp i helgen - inte alls dumt faktiskt. Med 200 hästar börjar det röra på sig i de där små badbaljorna.
          Daniel Östlund
          www.kraniel.com

          >> Min Coupé<<

          Comment

          Working...
          X