Har läst att alla har mer eller mindre konstiga kylvattentemperaturer..
Även min är seg att bli varm.. Läste i verkstadshandboken att termostaten skall öppna vid 86-90 grader på 20v turbo och max öppen vid 101-105 grader..
Detta verkar inte stämma med min bil och lär bidra med hög bränsleförbrukning.. Som parantes kan säjas att 250% bränsleberikning inte är ovanligt vid kall motor..
Så nu till frågan.. Har någon bytt termostat på sin 20v och blev det skillnad? Vilken temperatur var den nya termostaten på?
Även min är seg att bli varm.. Läste i verkstadshandboken att termostaten skall öppna vid 86-90 grader på 20v turbo och max öppen vid 101-105 grader..
Detta verkar inte stämma med min bil och lär bidra med hög bränsleförbrukning.. Som parantes kan säjas att 250% bränsleberikning inte är ovanligt vid kall motor..
Så nu till frågan.. Har någon bytt termostat på sin 20v och blev det skillnad? Vilken temperatur var den nya termostaten på?
Comment