Announcement

Collapse
No announcement yet.

Man lär sig...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Man lär sig...

    Efter alla mina problem med ägandet av en 20vt så måste jag bara säga att man bör veta en del om motorer innan man ger sig på en FIAT coupe 20vt. Jag har under den här sommaren lärt mig mer om turbomotorer än jag tidigare trodde behövdes för att äga en sådan. Framför allt visste jag inte ett skit om turbo ,men jag trodde jag kunde en del om bilar i allmänhet , men oj så fel. Nu äntligen börjar jag förstå hur allt lirar ihop vad gäller turbotryck,EBV,Wastgate,dumpventiler och liknande.Nu vet jag vad jag behöver göra för att få grejorna att lira ihop och få mer pulver i motorn bland annat....
    Framför allt ett stort tack till alla som har hjälpt mig med mina frågor.......
    mvh hjh175

  • #2
    Nemas problemas, de e därför vi finns här. ibland får folk tas ner på jorden och ibland vägledas
    Bra att du börjar få tag i de
    With great power comes the bitches
    Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
    Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
    Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

    Comment


    • #3
      Måste säga det samma att i samband med att jag köpte coupen lärde jag mer mer om turbomotorer. Detta är min första turbo bil

      EDIT: Mycket tack vare SFK
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #4
        japps får oxå stämma in väldans mycket... Kunde i princip inget om bilar innan. Visste hur man staratde en bil. men när ja köpte mig en fiat så började jag lära mig rätt mycket... även om mycket blev fel o jag inte kan hälften ännu.. så vet jag i allfa all en hel del mer. Vågar lyfta på motorhuven numera o rota =) Tack fiat o Tack SFK =)))
        Vart tog min nacken vägen!?

        Comment

        Working...
        X