Announcement

Collapse
No announcement yet.

Drömbilen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Drömbilen?

    EDIT:
    Riktigt kort och totalt osofistikerat skrivet alltså:
    Vilken är den billigaste bilen ni skulle välja före er QP?
    Finns det några bilar du tycker är bättre/mer åtråvärda än din Coupe? Om det finns... vilken av dessa är billigast i pris?

    Själv påstår jag att QP:n är överlägsen (totalt sett) i sin prisklass
    och det vore därför kul att se var folk hamnar vid ett "uppbyte".
    Blir det en bil värd 100k? 150? Skoj att se kanske...

    Kan ju börja jag då... skulle kunna tänka mig att byta min 16VT mot en:

    Evo 3 GSR

    Helt annan bil, jag vet, men är man rallytokig som jag så skulle det vara förbaskat kul att dra runt i Mitsubishis budgetrallybil och "avgrusa" ett antal sträckor här i trakterna. Samtidigt är den naturligtvis ett skämt rent utseendemässigt och en fruktansvärt tråkig modell allmänt - vinner dock (knappt) på sitt "ärliga" utförande samt fyrhjulsdrift. Och... äsch nu blev jag osäker. Nästan dött lopp ju mer jag tänker på det. Ska fundera ut ett bättre och mer klart exempel så kan väl ni andra skriva lite under tiden.
    Last edited by Aapan; 19 September 2006, 20:05.

  • #2
    Jag vill ha en Integrale Evo II och en Alfa SZ!

    Panda 169

    Comment


    • #3
      Skriv om frågan, drömbil som man kan tänka sig ha råd med. Var lite realistisk!

      Coupé har längre varit en drömbil för mig och min ekonomi men efter att ha kört den ett tag nu, en hel säsong så tänker jag ibland hur det skulle vara att köra annat.

      Mitsu EVO är inte alls dumt men jag skulle vilja ha en Lancia Delta Integrale Evo II. Alfa SZ är brutal den också du har bra smak Jim!

      Gillar Italienska bilar men svårt att inte snegla på annat som Porsche och någon japanare kanske.

      Hade coupen haft RWD eller AWD skulle jag aldrig byta!
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #4
        Originally posted by 84jr0
        Skriv om frågan, drömbil som man kan tänka sig ha råd med. Var lite realistisk!
        Hm, nej - verkar som att jag har svårt att få fram det jag menar. Det har egentligen inte med ekonomi att göra utan snarare med hur långt man måste gå för att hitta en bil som man hellre vill ha än sin QP. Om det sedan innebär att man, för att hitta nästa steg så att säga, måste upp i halvmiljonsklassen så är det ju upp till var och en. Vill du hellre ha en 550 Maranello än en 20VT? Förmodligen, eller hur? Men skulle du byta med en 200 sx? Mer tveksamt, inte sant? Hoppas det klargjorde något.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Aapan
          Hm, nej - verkar som att jag har svårt att få fram det jag menar. Det har egentligen inte med ekonomi att göra utan snarare med hur långt man måste gå för att hitta en bil som man hellre vill ha än sin QP. Om det sedan innebär att man, för att hitta nästa steg så att säga, måste upp i halvmiljonsklassen så är det ju upp till var och en. Vill du hellre ha en 550 Maranello än en 20VT? Förmodligen, eller hur? Men skulle du byta med en 200 sx? Mer tveksamt, inte sant? Hoppas det klargjorde något.
          Jag tänker mer relevant när jag väljer bil har svårt att föreställa mig att jag ens får provköra en säg Koenigsegg. Byter coupen mot en sån varje dag
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • #6
            Inte för utseendet, men resten är inte så illa:

            http://www.traderamotor.com/showObje...oyota_mr2_cab_(turbo)

            Eller bara för motorn:

            http://www.traderamotor.com/showObje...r2_turbo_600hk
            Piaggio Purejet -06
            Fiat Coupe 20VT-98

            Comment


            • #7
              Drömbil? Oj... jag köpte ju Coupén för att den uppfyller precis de behov jag har till ett lockande pris. Och så har jag ju busalfan också. Så i prisklassen och med de krav på användbarhet jag har, så är nog Fiaten den bil som smäller högst på marknaden för ögonblicket. Alfan skulle jag kunna byta mot en superseven, eller ännu hellre en GD T70 CamAm... slurp!
              Attached Files
              Daniel Östlund
              www.kraniel.com

              >> Min Coupé<<

              Comment


              • #8
                Originally posted by Kung
                Inte för utseendet, men resten är inte så illa:
                http://www.traderamotor.com/showObje...oyota_mr2_cab_(turbo)
                Eller bara för motorn:
                http://www.traderamotor.com/showObje...r2_turbo_600hk
                Host..! Är du verkligen i rätt forum nu..? ;-)
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment


                • #9
                  Nya BMW Z4 3.0 Coupe kan jag mycket väl tänka mig... Om man hade lite cash över. :-/

                  Annars har jag ju just köpt en All-Time-Drömbil ihop med far min, en 125 Special 1972... Bilder kommer väl om några veckor när den hämtas. ;-)
                  Argenta 120ie -85
                  Alfa 75 3.0V6 -90
                  BMW Z4M Coupe -06
                  BMW 118dM -10
                  Coupe 20VT -98 RIP
                  125 Special -72 RIP

                  Comment


                  • #10
                    ...

                    ...Murcièlago, Gallardo.....nej, det blir my precious Fiat Coupè "Christine". Mi looooove!!!!
                    /Giallo Ginestra

                    Comment


                    • #11
                      Mina drömbilar (med kommentarer)

                      Lotus Super Seven o alla de andra kopiorna (lätt, enkel och grym banbil), Opel Speedster Turbo (toktrimmad!), BMW Z1 (tycker dörrarna är så coola), Porsche 911 GT3 (om jag vinner på lotto).



                      Nu börjar köpsuget infinna sig så jag stoppar här och nu
                      Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                      Min projekttråd - 19T
                      Min Youtube kanal
                      >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                      Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                      Comment


                      • #12
                        Yikes! Okej, det är bara att inse sitt misstag, ber om ursäkt. Ska nu ta och klättra upp och omformulera frågan så att den (de) blir begriplig/a. Klättrar...

                        Comment


                        • #13
                          kort och gott. coupen är en drömbil för dom pengarna den kostar..
                          Ser ingen direkt bil jag skulle vilja ha om man inte klättrar en bra bit på pengastegen..
                          Fiat uno 355hk på 1.3 liter
                          X1/9
                          www.kallebacksmotor.se

                          Comment


                          • #14
                            Scalietti lr en F430.

                            Och rimlig nästa bil skulle så fall bli en RX7:a lr en MR2:a (nya karossen)
                            Last edited by TurboNimitz; 19 September 2006, 20:53.
                            With great power comes the bitches
                            Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                            Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                            Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                            Comment


                            • #15
                              Har kommit fram till att jag hellre har min Coupe kvar än köper en Mitsu Evo. Evon ÄR för tråkig helt enkelt. Lite svag för MR2 dock, bara att erkänna. Däremot vet jag inte om jag vill ha den med nya karossen. Finns den med turbo?

                              Tror faktiskt att jag hellre skulle ha en fin Mr2 Turbo än en 16VT. Också lite svårt att säga men... jo, faktiskt. 8O Inget särskilt stort steg, men alla gånger dubbelt så mycket pengar som en QP.

                              Comment

                              Working...
                              X