Announcement

Collapse
No announcement yet.

vit härlig rök = turbobyte??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    alx> http://www.atpturbo.com/Merchant2/me...egory_Code=GRT
    /Peter

    Comment


    • #18
      Ja, det köptes ingen turbo i USA dårå...
      Sen snöade jag in på att köpa en GT28R här i Sverige, såg en på Blocket. Den har jag tipsat om i Köp&Sälj.
      Men snackade lite med Emilio och fattade till slut att det är rätt mycket jobb med att få den att passa.
      Är därför inne på renovering/uppfräschning av min originalturbo.
      Emilio tipsade om SL Turbo (http://www.slturbo.com) som verkar vara ett helsjysst företag.
      Kanske då även passar på att uppgradera, till typ 360-lager eller nåt sånt.
      Vet iochförsig inte just nu 100 vad det är men tror att det blir bättre spool-up jämfört med de vanliga glidlagrena.
      Nåt sorts billigare alternativ till riktigt kullager tror jag.
      Frågan är bara hur jag får ur turbon. Skall jag lämna bort? Var ska bilen då stå utan turbo medans turbon skickas iväg?
      Kan man plocka ur den själv? Jaaa frågor frågor. Som vanligt.
      Coupé 20VT LE -99 Svart
      Camaro V8 1LE -14 Röd
      Huracan V10 610-4 -14 Grå
      Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

      Comment


      • #19
        Originally posted by alx
        Ja, det köptes ingen turbo i USA dårå...
        Sen snöade jag in på att köpa en GT28R här i Sverige, såg en på Blocket. Den har jag tipsat om i Köp&Sälj.
        Men snackade lite med Emilio och fattade till slut att det är rätt mycket jobb med att få den att passa.
        Är därför inne på renovering/uppfräschning av min originalturbo.
        Emilio tipsade om SL Turbo (http://www.slturbo.com) som verkar vara ett helsjysst företag.
        Kanske då även passar på att uppgradera, till typ 360-lager eller nåt sånt.
        Vet iochförsig inte just nu 100 vad det är men tror att det blir bättre spool-up jämfört med de vanliga glidlagrena.
        Nåt sorts billigare alternativ till riktigt kullager tror jag.
        Frågan är bara hur jag får ur turbon. Skall jag lämna bort? Var ska bilen då stå utan turbo medans turbon skickas iväg?
        Kan man plocka ur den själv? Jaaa frågor frågor. Som vanligt.
        Det är bara att plockar ur turbon själv. Men då gäller det att du har ett garage att förvara bilen i. Nu är jag inte 100 på det men jag tror att det räcker att du skruvar av kylfläkten och böjer AC-n åt mot kylaren då kan du skruva av värmeplåtar från grenröret. Då ska du kunna komma åt alla bultar på turbon om jag minns rätt. Blir lite jobb där men det är kul samt att man kommer billigare undan.
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment

        Working...
        X