If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Originally posted by novisen Har kört med PRV ett tag nu på punton, finns ingen tendens till överboost med en sådan ;-)
ingen överboost als? Går mätaren upp direkt till maxvärde o sedan håller det utan att gå ner o stabilisera sig på ett lägre värde?...bra slangar o dump o prv må jag säga som klarar av de
Ao jo... men å andra sidan så hade ju snubben på FCCUK testat med goda resultat så hmmm...och de som rengjort sina ebv verkar de gått bättre för efteråt..iaf dom flesta...men de en bra tanke...kanske e så att de e ECU'n som laggar
Håller med Turbo, det är inte datorn som är problemet, det är ventilen som tappar fart och blir för långsam, så den påverkar regler-loopen.
Vet inte om det är samma sak med en PBV dock (kör PRV så inga missförstånd uppstår), de kan visst ge lite overboost har jag läst någonstans. Eller kanske en läcka jag inte hittat som gör att turbon inte ger laddtryck så snabbt som den skall göra egentligen, vilket också är lite sannolikt (eller om turbon bara är sliten)
Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.
Comment