Announcement

Collapse
No announcement yet.

För er som har problem med er EBV

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by novisen
    Har kört med PRV ett tag nu på punton, finns ingen tendens till överboost med en sådan ;-)
    ingen överboost als? Går mätaren upp direkt till maxvärde o sedan håller det utan att gå ner o stabilisera sig på ett lägre värde?...bra slangar o dump o prv må jag säga som klarar av de
    With great power comes the bitches
    Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
    Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
    Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

    Comment


    • #17
      Men är det själva EBVn som är boven i dramat? Har alltid undrat om det beror på ventilen eller om det är ECUn som inte kan styra den ordentligt.

      Panda 169

      Comment


      • #18
        Ao jo... men å andra sidan så hade ju snubben på FCCUK testat med goda resultat så hmmm...och de som rengjort sina ebv verkar de gått bättre för efteråt..iaf dom flesta...men de en bra tanke...kanske e så att de e ECU'n som laggar
        With great power comes the bitches
        Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
        Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
        Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

        Comment


        • #19
          Håller med Turbo, det är inte datorn som är problemet, det är ventilen som tappar fart och blir för långsam, så den påverkar regler-loopen.
          Vet inte om det är samma sak med en PBV dock (kör PRV så inga missförstånd uppstår), de kan visst ge lite overboost har jag läst någonstans. Eller kanske en läcka jag inte hittat som gör att turbon inte ger laddtryck så snabbt som den skall göra egentligen, vilket också är lite sannolikt (eller om turbon bara är sliten)
          Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

          Comment

          Working...
          X