Announcement

Collapse
No announcement yet.

Styrbox osv

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Styrbox osv

    hej

    tänkte fråga en sak!


    Som sagt ja gahr inte fått med den röda nyckeln till min bil, så jag har inte låskoderna...

    och på verkstaden fick dem just fel signaler på tändlåset att den inte känner igen nyckeln riktigt och att startmotorn måste bytas.
    men dem sa att dem måste byta startmotorn först för att sen mäta igen om signalerna ligger kvar, gör dem det måste ju jag ha röda nyckeln med chippet vilket jag inte har! då sa dem att jag måste byta ut hela styrboxen tändlåset osv... det går på mellan 10 - 15 000 kr sa dem...

    så min fråga är kan man verkligen inte komma undan billigare?


    tacksam för all hjälp

  • #2
    Konstigt att startmotorn måste bytas först..
    Jag har inte heller den röda nyckeln, givetvis borde det finnas sätt att kringå?
    Fiat uno 355hk på 1.3 liter
    X1/9
    www.kallebacksmotor.se

    Comment


    • #3
      Räkna inte med att verkstaden vet vad dom gör..
      Fiat uno 355hk på 1.3 liter
      X1/9
      www.kallebacksmotor.se

      Comment


      • #4
        dem sa att start motorn är trasig, och det kan vara anledningen till att man får felsignaler från tändlåset, så för att få ett säkrare svar måste man först byta startmotorn, så att den inte påverkar nått, sen kan man göra en ny mättning. visar det sig då, att det kommer fel signaler från tändlåset, då är det låskoderna som är svaga oxå. och då måste man ha nyckeln med chippet för att kunna starta bilen.

        Comment

        Working...
        X