Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat Coupe 20vT VS Peugoet 206 RC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fiat Coupe 20vT VS Peugoet 206 RC

    Tjena alla fiat älskare !!
    Igår kväll efter att jag hämtat min nära vän (en 206 rc ägare)
    från jobbet hamnade vi en ganska häftig disskution om vilken av våra bilar är snyggast.
    Jag påstår att 206:an inte har en chans mot de fina italienska linjerna som någonstans påminner om ferrari /lamborgini m.m
    pininfarina teamet har gjort ett jobb som stilrent håller coupen på högsta nivå dagens -00 modeller och uppåt
    Min vän påstår att 206:an har mycket finare (nyare) former o massa annat..

    haha kanske dumt att fråga på ett fiat forum men jag skulle vilja ha lite starka argument om på vilka sätt fiat är en bättre bil ..
    Om nu ni finner att den är det :P
    Därför ställer jag frågan Vilken bil är Snyggat, Snabbast, Prisvärd eller i helhet Bättre ???

    Ps! måste nämna att jag äger en grön 20v T 99:a som är i helt orginal skick från top till tå.
    Jag menar även på att hans rc inte är "helt" orginal därav att det är en Rc.. men detta kanske är fel antagnde då bilen är liksom köpt orginal som den är .. men i min mening är det en " pimpad " 206 av fabrik...hehe.. aja hoppas jag får lite svar på denna tråd
    If u mess with the best! U die like the rest !

  • #2
    Om RC:n har samma överbett som resten av 206-familjen så anser jag att du har vunnit designslaget på teknisk KO.

    Hur är körupplevelsen i jämförelse?
    Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
    Fiat Marea Weekend 1,6 -97

    Comment


    • #3
      Designmässigt är 206:an en bulle medan Coupén är en slimmad tvål. Tvålen är en bättre form för den som gillar sportbilar! Bullen är en bra form för småbilar.

      Sedan kan man gå in på detaljer som rena former utan gummilister på dörrar mm. 206:an är alldeles för nedklottrad för mig. Och så ser den alldeles förskräckt ut med sin gapande mun-grillfront.
      il giallino
      Coupé 20V 1998 saknad efter trogen tjänst

      bella rossa
      Coupé 20VT LE nr1516 1999

      white pearl
      Mini Cooper D 2007

      Comment


      • #4
        Helt olika kategorier av bilar ju. 206 är fransk ***** som är konstruerad som stadsbil/allround. Att ta en "fransk kossa" (kalv i det här fallet) och dopa den så den känner sig som en belgisk blå går inte att jämnföra med en italiensk frustande jordstampande tjur.

        Folk som går förbi en 200rc vet att "där är en bil med en liten motor som gör allt för att lura oss tro att den är snabb o byggd för "speed"...."

        När jag själv passerar förbi en så tänker iaf jag "RC hmm.....när såg jag senast dom initialerna.ja just de radio controlled..leksaksbil..."
        With great power comes the bitches
        Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
        Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
        Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

        Comment


        • #5
          Re: Fiat Coupe 20vT VS Peugoet 206 RC

          Snabb: Nåra 206 som velat känna på "min" men de har lett till kraftiga nederlag

          Nästan tagna på allvar (skäms)
          Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
          S/y Mascot
          S/y Rebell
          20vT
          Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
          Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

          Comment


          • #6
            Jag fattar ingenting. En Peugoet 206 är väl den typiska tjejbilen? Finns det killar/män som köper en 206:a?
            206 är en småbil för tjejer/damer. Punkt.
            Borde räcka...
            Visst, Coupén är väl inte urtypen för manlig bil men det är helt klart en sportbil.
            Coupé 20VT LE -99 Svart
            Camaro V8 1LE -14 Röd
            Huracan V10 610-4 -14 Grå
            Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

            Comment


            • #7
              Är det skämt eller?

              Är inte helt 100 på att det är så i påståendet som jag kommer kläcka ur mig nu någon får rätta mig men, hyr inte Peugeot in sig i Fiats fabrik när de bygger bil? Använder inte Peugeot italienskt elektronik till sina bilar? Magneti Marelli. Vet att 306 har italienskt elektronik.

              Franssons kan inte bygga en snygg bil själva, se bara på deras 406 coupé som de tagit skräp ritningar efter coupén som Fiat inte gillade och byggde en bil själva!

              206 är fan ta mig riktig tjejbil och en RC är en bil för lite säkrare tjejer bakom ratten. Tycker man att 206 är snyggare än coupen utseendemässigt saknar man smak för den ser ut som vilken vanlig bil på gatan som helst.

              Se bara på coupens linjer, 206 kommer aldrig i närheten. Din vän är nog bara lite svartsjuk för att du har bättre bil i alla lägen!

              EDIT: Glömde säga att det är obligatoriskt att visa bilderna på din nya bil!
              Kör tyskt, drömmer om italienskt

              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

              Comment


              • #8
                Jag gillar småbilar. Har själv funderat på 206 som busbil. Men anledningen till att jag inte kan köpa den är för att jag tycker den ser fruktansvärd ut.

                Skall man köpa fransk småbil måste Renault Clio Sport bli det självklara valet över 206RC.
                Porsche Boxster S 2002

                Comment


                • #9
                  TobbeC, du menar väl Renault Clio Sport V6 24v? Enda rätta valet om man börjar snegla ner i pyttebilarnas land.

                  Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                  Min projekttråd - 19T
                  Min Youtube kanal
                  >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                  Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Freddan72
                    TobbeC, du menar väl Renault Clio Sport V6 24v? Enda rätta valet om man börjar snegla ner i pyttebilarnas land.

                    Jag den är ju också ball. Men även den vanliga 16V är riktigt snabb på mindre banor och i konbana.

                    Lasse Falk har ju kör ifrån mig i Coupén med sin mer än en gång.
                    Porsche Boxster S 2002

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Freddan72
                      TobbeC, du menar väl Renault Clio Sport V6 24v? Enda rätta valet om man börjar snegla ner i pyttebilarnas land.

                      Är det inte den med motorn bak och "rätthjulsdrift"? Väldigt kool, för att vara fransk.

                      Panda 169

                      Comment


                      • #12
                        Coupen är ritad av Chris Bangle, annars var det rätt..
                        För att hårdra det lite är väl 206:an en hårfrisörskebil/GayCar Of The Year medan Coupe är en riktig sportbil från början.
                        206:an är liksom överdesignad och ser redan gammal ut. Medan Coupe fortfarande ser ny ut, för att den är enkel men utflippad! Bra konst alltså, och sånt håller länge.
                        Jag är inte impad av Pegans kvalitet heller, hade den varit en 98 brevid min Coupe hade den nog känts såå mycket risigare..
                        Argenta 120ie -85
                        Alfa 75 3.0V6 -90
                        BMW Z4M Coupe -06
                        BMW 118dM -10
                        Coupe 20VT -98 RIP
                        125 Special -72 RIP

                        Comment


                        • #13
                          hehe .. ja ni grabbar det ska bli skönt att dra genom den här disskusionen igen med min vän .. hahah nu har jag lite mer kött på benen när det gäller kritik av 206:an ..
                          Jag måste säga att håller med på alla punkter och åsikter som presenterats på tråden .. hehe o jaa en fransk kossa har inte en chans mot en Italien Bull !!
                          Måste säga att vissa svar fick mig att brista ut i skratt !

                          Till 84jr0 mm absolut jag har tagit ett foto lite snabbt med mobilen (hade inte tillgång till en riktig kamera) men hur får jag upp den ?? tack på förhand !

                          Och tack till alla som skrev på tråden .. det var riktigt kul !!
                          If u mess with the best! U die like the rest !

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by ZeroCooL

                            Till 84jr0 mm absolut jag har tagit ett foto lite snabbt med mobilen (hade inte tillgång till en riktig kamera) men hur får jag upp den ?? tack på förhand !

                            Och tack till alla som skrev på tråden .. det var riktigt kul !!
                            Bild säger mer än 1000 ord
                            Attached Files
                            Kör tyskt, drömmer om italienskt

                            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                            Comment


                            • #15
                              Här kommer bilden .. hehe bättre sent än aldrig :P
                              Attached Files
                              If u mess with the best! U die like the rest !

                              Comment

                              Working...
                              X