Announcement

Collapse
No announcement yet.

Reklam från Fiat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Reklam från Fiat

    Fick precis ett brev med posten, från Fiat. Nån reklam om nya Punte Grande, riktigt fin om jag sj får säga de. Lite tråkigt kanske att effekten inte alls matchar utseendet, största motorn är ju på 95hk.

    "Jättesuccé i Europa. Stor som en Golf, snygg som en Maserati, säker som en stor bil och snål som en Fiat." Hehe...

    "en av de få små bilar som klarat 5 stjärnor i Euro NCAP".

    Det går framot

    Sen fick ja nåt vintererbjudande från dem också, bilar äldre än 5 år får en genomgående service för 1295. Helt okej ju
    Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
    Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

    Mvh
    Joksi

    ¤ Garaget.org

    ¤ Joksi.net

  • #2
    Gr Punto

    Det finns iof en diesel på 130hk oxå. Sen kommer väl Abarth på 220hk och 4wd, det blir nåt det!
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Re: Reklam från Fiat

      Originally posted by Joksi
      Sen fick ja nåt vintererbjudande från dem också, bilar äldre än 5 år får en genomgående service för 1295. Helt okej ju
      Observera det finstilta. Du får inte riktig helsyntetolja för det priset.
      För oss göteborgare är det bara att slänga den reklamlappen.
      Den kommer nämligen från Scanauto i Sisjön.
      Dom suger.
      Vi har ju redan våra husgudar Autoalfa som tar hand om service.
      Och vill man lyxa till det går man till Alfa Rosso.
      Coupé 20VT LE -99 Svart
      Camaro V8 1LE -14 Röd
      Huracan V10 610-4 -14 Grå
      Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

      Comment


      • #4
        Alfa Rosso har kontrat med att lova samma priser som autoalfa. Aldrig testat detta men de e va dom lovar för att inte tappa kunder till autoalfa

        Ska dit i morron o köpa pollenfilter...når mer som ska göra sällskap lr vill ha nått där ifrån?
        With great power comes the bitches
        Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
        Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
        Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

        Comment


        • #5
          Re: Re: Reklam från Fiat

          Originally posted by alx
          Observera det finstilta. Du får inte riktig helsyntetolja för det priset.
          För oss göteborgare är det bara att slänga den reklamlappen.
          Den kommer nämligen från Scanauto i Sisjön.
          Dom suger.
          Vi har ju redan våra husgudar Autoalfa som tar hand om service.
          Och vill man lyxa till det går man till Alfa Rosso.
          Har servat min redan, så det är ju lite för sent

          Men har för mig det stod att för 200kr extra får man helsyntet. alltså totalt 1500.
          Bara Castrol olja o filter går på 800 kr hos Mekonomen, så för 700 byter dem det plus gör en genomgående koll av bilen. Det får väl anses vara ganska så rimligt pris för att vara en märkesverkstad
          Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
          Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

          Mvh
          Joksi

          ¤ Garaget.org

          ¤ Joksi.net

          Comment


          • #6
            Varför envisas Autoalfa med att ligga i Göteborg? Varför envisas Göteborg med att inte ligga i Stockholm? Varför envisas Stockholm med att inte ligga vid Medelhavet?
            Daniel Östlund
            www.kraniel.com

            >> Min Coupé<<

            Comment


            • #7
              Därom tvistar de lärda.

              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #8
                Välkommen att flytta till Sveriges framsida, Nära till danmark, tyskland, norge, och resten av världen utanför med utsikt ut över det onändliga atlanten...ingen fjuttig skärgård med utsikt över rysslands kolkraftverk eller nakna bastubadande finska...nä ni får allt boka in en service alla 08r och komma ner på grillning i vår några dagar och softa rejält
                With great power comes the bitches
                Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                Comment


                • #9
                  Fiat uno 355hk på 1.3 liter
                  X1/9
                  www.kallebacksmotor.se

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Kraniel
                    Varför envisas Stockholm med att inte ligga vid Medelhavet?
                    Hallå där! Det räcker gott med att Stockholm har brett ut sin sliskiga tentaklar till Gotland om somrarna. Låt oss för guds skull behålla åtminstone en biiit av Medelhavet i ett gemytligt och någorlunda backslickfritt skick.

                    (kom å plocka då)



                    Obs!, jag diggar faktiskt stockholm. I små doser dock...
                    Coupé 20VT LE -99 Svart
                    Camaro V8 1LE -14 Röd
                    Huracan V10 610-4 -14 Grå
                    Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by alx
                      jag diggar faktiskt stockholm. I små doser dock...
                      Det är väl som jag då - som har vuxit upp i Skåne och hunnit bo i Göteborg ett par år också!
                      Daniel Östlund
                      www.kraniel.com

                      >> Min Coupé<<

                      Comment


                      • #12
                        Även om jag gått i landsflykt så är sthlm fortfarande Sverige framsida! När (om) jag väl återvänder finns det inga alternativ.

                        Panda 169

                        Comment


                        • #13
                          Fick samma reklam tidigare i veckan. Snabbaste Grande Punto som kommer finnas att köpa i Sverige är 130hk dieseln. OOB/Italienska bil Sverige är väldigt tråkiga. Varför inte ta in en 100 st och se hur det går och när man tagit in måste man köra lite reklam och jag tror att den kommer sälja. Men det är kostnadsfråga.

                          Genomgående service? Vad innebär det förutom ny olja? I mina öron låter det som man får betala för minsta lilla de gör eller byter.

                          Är det någon mer som tycker att Göteborgarna blir kaxigare för varje dag? Jag tror att det beror på ren avundsjuka för att vi i Stockholm har det mycket bättre

                          Vad sägs om en Stockholm vs Göteborg på bana i sommar?
                          Kör tyskt, drömmer om italienskt

                          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by 84jr0
                            Fick samma reklam tidigare i veckan. Snabbaste Grande Punto som kommer finnas att köpa i Sverige är 130hk dieseln. OOB/Italienska bil Sverige är väldigt tråkiga. Varför inte ta in en 100 st och se hur det går och när man tagit in måste man köra lite reklam och jag tror att den kommer sälja. Men det är kostnadsfråga.

                            Genomgående service? Vad innebär det förutom ny olja? I mina öron låter det som man får betala för minsta lilla de gör eller byter.

                            Är det någon mer som tycker att Göteborgarna blir kaxigare för varje dag? Jag tror att det beror på ren avundsjuka för att vi i Stockholm har det mycket bättre

                            Vad sägs om en Stockholm vs Göteborg på bana i sommar?
                            Enligt reklambladet, olje+filter byte, avgassystem och avgasvärde kontroll,, bränsle och tändsystem, kylarvätskenivå och läckage kontroll, oljeläckage kontroll, kontroll av bromsrör/slangar, styrleder etc.

                            Ganska genomgående alltså, lite av ett Bilprovnings besök fast antagligen bättre och mer kunnigt på just modellerna (kan mann ju iaf hoppas)
                            Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
                            Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

                            Mvh
                            Joksi

                            ¤ Garaget.org

                            ¤ Joksi.net

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Joksi
                              Enligt reklambladet, olje+filter byte, avgassystem och avgasvärde kontroll,, bränsle och tändsystem, kylarvätskenivå och läckage kontroll, oljeläckage kontroll, kontroll av bromsrör/slangar, styrleder etc.

                              Ganska genomgående alltså, lite av ett Bilprovnings besök fast antagligen bättre och mer kunnigt på just modellerna (kan mann ju iaf hoppas)
                              Med andra ord får du bara olja + filter resten är bara kontroll. Om det är fel på något av dessa så betalar man extra.

                              Dock inte dumt alls för de som inte orkar eller kan kontrollera detta själva. Hade velat att de kollade på mitt bränsle och tändsystem att allt är OK.
                              Kör tyskt, drömmer om italienskt

                              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                              Comment

                              Working...
                              X