Announcement

Collapse
No announcement yet.

Luftfilter igen!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Luftfilter igen!

    Hej alla! Jag har pratat med mekaniker om filter och fått höra att det ska inte göra någe om man har ett filter med olja. det är sättet att sköta det (mängden antar jag) som har betydelse. Har ni något att säga om det?
    Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
    Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
    Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
    Folka Vento VR6 -93 såld!
    Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

  • #2
    De påverkar även som nya, enl. Fiat/Alfa-mekaniker jag pratat med. Finns lite info om detta under Coupe Info.
    Blir förstås helt åt pipan om man kladdar på ännu mer olja..

    Det är inte alltid det märks förrän det är för sent, ungefär som att ha rostande balkar.. Enda sättet att se nåt fel är att mäta blandningen på rullande landsväg.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Köp ett polyesterfilter! Dom behöver man inte hålla på å olja. Plus att dom är lätta å hålla rena

      www.misab.se
      Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
      Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

      Comment


      • #4
        Originally posted by per
        De påverkar även som nya, enl. Fiat/Alfa-mekaniker jag pratat med. Finns lite info om detta under Coupe Info.
        Blir förstås helt åt pipan om man kladdar på ännu mer olja..

        Det är inte alltid det märks förrän det är för sent, ungefär som att ha rostande balkar.. Enda sättet att se nåt fel är att mäta blandningen på rullande landsväg.
        Då förstår jag! Påverkan är på lång sikt.
        Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
        Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
        Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
        Folka Vento VR6 -93 såld!
        Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

        Comment


        • #5
          Varför vill man ha en oljig filter när det finns torra som inte kostar mer och effekten/reningen inte är sämre?
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • #6
            Varför?

            Originally posted by 84jr0
            Varför vill man ha en oljig filter när det finns torra som inte kostar mer och effekten/reningen inte är sämre?
            Möjligheten att få tag på ett filter som skulle kosta dubbelt annars!
            Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
            Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
            Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
            Folka Vento VR6 -93 såld!
            Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

            Comment

            Working...
            X