Announcement

Collapse
No announcement yet.

vakumslang???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • vakumslang???

    Hade min bil inlämnad hos fiat för att byta motorolja på den innan vinteravställning, stod och pratade lite under tiden sen sa han att det gick att få ut ca 50 hk till igenom att koppla om eller helt koppla bort en vakumslang, då skulle den ladda fullt hela tiden..
    snackar han i nattmössan eller kan det stämma..???

  • #2
    jo klart men sedan så laddatr turbon max och håller typ ett par dagar som bäst... inte nyttigt als.
    With great power comes the bitches
    Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
    Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
    Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

    Comment


    • #3
      ok, så då går det inte göra så då??

      Comment


      • #4
        jo går gör de allt men vem vill pajja sin bil medvetet?
        With great power comes the bitches
        Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
        Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
        Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

        Comment


        • #5
          han sa i å för sig att det var något man skulle förstärka om man gjorde de men kommer inte ihåg vad det var..

          Comment


          • #6
            Originally posted by TurboNimitz
            jo går gör de allt men vem vill pajja sin bil medvetet?
            David Hasselhoff i musikvideon till looking for Freedom
            " det finns bara ett sätt att födas, men tusen sätt att dö "

            Fiat Coupe 20vt

            Comment


            • #7
              vad menar du?

              Comment


              • #8
                Originally posted by allan
                han sa i å för sig att det var något man skulle förstärka om man gjorde de men kommer inte ihåg vad det var..
                Att inte ha något som övervakar laddtrycket i bilen är ju hur idiotiskt som helst. Varför skulle du vilja ha turbon skenandes så den laddar för mer än den tål. en ny är inte direkt billig, är de verkligen värt de 20hk extra utöver vad ett chipp erbjuder.
                Chippet höjer från 0.9 til 1.1-1.2. Orginalturbo är bara specad för 1.0-1.1, allt över är onormalt högt slitage.
                Nä va rädd om din turbo lr byt ut den mot en kullagrad så klarar den högre laddtryck men mera lagg oftast..
                With great power comes the bitches
                Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                Comment


                • #9
                  Originally posted by GlennE
                  David Hasselhoff i musikvideon till looking for Freedom
                  Vill du utveckla?
                  Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
                  Fiat Marea Weekend 1,6 -97

                  Comment


                  • #10
                    jag hadde oxså hört att det går att göra lite hål i slangen för att få mer ladd. passar på nu när ni pratar turbo finns det någon turbo som passar rakt av som orkar ladda lite mer. det ska sitta på coupe 20v grenröret. har någon en original eller annan turbo som passar till salu så pm:a mig eller maila på chupacavras82@hotmail.com
                    ps: behöver grenrör oxså hehehe.

                    Comment


                    • #11
                      Finns väl en RS version av våra. annars att lämna in den för att uppgradera lagren till 360 kullagrat och flowpreppa den så kan du få ut en tre hundra häst typ
                      With great power comes the bitches
                      Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                      Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                      Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                      Comment


                      • #12
                        Sätter du dit större turbo så behöver du inte ha så hög tryck som på en mindre. Tänk även på att större turbo kräver lite mer än bara byta ut snäckan rakt av.

                        Vad jag vet så finns det ingen större turbo som är bolt-on för 20vt men vissa här på forumet kör med Garret GT28R dock måste man skaffa ny adapterplatta till grenröret alternativt köpa ett extrator rör med rätt anslutning (8000kr), även ny downpipe eller adapterplatta där oxå, justera oljereturen, vinkla turbon åt rätt håll för wastgateklockan sitter åt fel håll.

                        Sen ska man ha nya spridare och så ska man mappa. Finns en del att göra med andra ord.
                        Kör tyskt, drömmer om italienskt

                        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by 84jr0
                          Sätter du dit större turbo så behöver du inte ha så hög tryck som på en mindre. Tänk även på att större turbo kräver lite mer än bara byta ut snäckan rakt av.

                          Vad jag vet så finns det ingen större turbo som är bolt-on för 20vt men vissa här på forumet kör med Garret GT28R dock måste man skaffa ny adapterplatta till grenröret alternativt köpa ett extrator rör med rätt anslutning (8000kr), även ny downpipe eller adapterplatta där oxå, justera oljereturen, vinkla turbon åt rätt håll för wastgateklockan sitter åt fel håll.

                          Sen ska man ha nya spridare och så ska man mappa. Finns en del att göra med andra ord.
                          så lättast är modda den som sitter i

                          en flowprepp går på runt 6laxar.. där omkring beroende på vem man talar med.
                          With great power comes the bitches
                          Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                          Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                          Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                          Comment


                          • #14
                            Tveksamt om man behöver nytt grenrör eller ens en adapter för att matcha en GT28R mot 20VT orginal grenrör. Det är ju en T25 fläns. På en 16VT däremot lär det bli problem, men har man en sådan kan man ju bara skaffa sig en större fläkt med T3 fläns istället.

                            Panda 169

                            Comment


                            • #15
                              Sen får man vara beredd på att man får betala med att en större turbo börjar ladda mkt senare.
                              F.Ö. är ett litet hål i slangen för laddtrycksregleringen en idiotisk trimning, när det går att köpa färdigmappade chip där man även får rätt mängd soppa. "Varför ha sönder en bra motor" brukar jag tänka.
                              Argenta 120ie -85
                              Alfa 75 3.0V6 -90
                              BMW Z4M Coupe -06
                              BMW 118dM -10
                              Coupe 20VT -98 RIP
                              125 Special -72 RIP

                              Comment

                              Working...
                              X