Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dax För Cuopé igen??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Dessa coupeer har inte visco drive:
    16V och 16V plus

    Ok, Man lär sej nå nytt vaje dag om Coupen.
    -Coupe 16vt -95-
    -Punto 60 -06-
    -Alfa 156 JTS -04-

    Comment


    • #17
      Originally posted by TurboNimitz
      Sant Per

      Så summering, dessa coupeer har inte Visco drive:
      1.8 16V, 16V, 16V plus, 2.0 20V
      Vad är det för skillnad på en 1.8 16V och en 16V?? Menar du en 2.0 16V?

      För att förtydliga så är det enbart turbomodellerna som har en viscodrive
      Last edited by Freddan72; 7 January 2007, 15:54.
      Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
      Min projekttråd - 19T
      Min Youtube kanal
      >>>HK listan - missa inte den!!<<<
      Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

      Comment


      • #18
        Japps freddan 2.0 16V som jag hade och sedan finns den mindre 1.816V (samma som i barchetta har ja för mig)
        Så man kan ju undra när man får se en barchetta med 16VT motorn
        With great power comes the bitches
        Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
        Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
        Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

        Comment


        • #19
          Originally posted by TurboNimitz
          Japps freddan 2.0 16V som jag hade och sedan finns den mindre 1.816V (samma som i barchetta har ja för mig)
          Så man kan ju undra när man får se en barchetta med 16VT motorn
          Ojojoj.....jag har varit MYCKET nära detta...men det blev aldrig av. Men det var en våt dröm i många år...

          Då skulle den bilen plötsligt få lite potential

          Comment


          • #20
            Barchetta 16VT..

            Säkert ganska mkt jobb..? Eftersom det är helt olika motorer.
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #21
              barchettan med en hottad gt-motor tror jag mer på, delar ju bla. drivaxlar redan original, växellådan kanske också passar mot 1,4 literspjäsen rätt enkelt.
              Det är ganska mycket gemensamma komponenter på de bilarna, krängningshämmare, länkarmar m.m.
              Fiat Punto GT - Turbo for fun

              Comment


              • #22
                Originally posted by Indian
                Ja den som står i Ysatde ser faktiskt mer lovande ut...
                men.. hur e det nu m kamremsbyte när e det dax?
                Läst en del här på forumet om att dom bara sänker o sänker tiden. När e det dax för byte på den som gått 5000mil...
                Vad kostar det?

                Att den e svensksåld gillar jag VÄLDIGT mycket...så den har varit på annons länge säger du... vet du hur länge ca??
                Det kan ju var en bra anledning att pruta lite ja =)
                men denna gången SKA alla nycklar vara med.
                Har lärt sig lite mer om coupe nu än förra gågne ja handlade =)

                Per: Ser den krockade ut någonstans

                Ohh... ryser i kroppen vid tanke på att få börja köra coupe igen =)
                Köra upp till er i GBG på lite fika =)

                Edit: E där inte antispinn på den årsmodellen??
                Kamremen på den i Ystad ska bytas om det inte redan är gjort! För 20vt gäller det 8000mil eller 5 år vilket som inträffar först. Idag är det 7 år sen den rullade ut så kamrem ska ha bytts. Annars prutar du som faaaan på den och lämnar in den själv.
                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                Comment


                • #23
                  Originally posted by 84jr0
                  Kamremen på den i Ystad ska bytas om det inte redan är gjort! För 20vt gäller det 8000mil eller 5 år vilket som inträffar först. Idag är det 7 år sen den rullade ut så kamrem ska ha bytts. Annars prutar du som faaaan på den och lämnar in den själv.
                  Ok... ja men då vet jag i allfall...
                  Ja om den inte e bytt o han inte vill byta den med oförändrat pris så blir det inget köp. Det är ju trots allt en Fiatåterförsäljare.
                  Denna gågnen ska jag inte ha bråttom. Dyker upp fler annars.

                  Förresten står det någonstans direkt från fiat som man kans skriva ut o visa han på papper.
                  För erfarenheten e ju att många verkstäder försäljare inte vet vad som gäller på dom bilarna.
                  Så hade varit bra kunna visa upp. Annars säger han väl att det är andra siffror som gäller.

                  Tackar
                  //Daniel
                  Vart tog min nacken vägen!?

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Indian
                    Ok... ja men då vet jag i allfall...
                    Ja om den inte e bytt o han inte vill byta den med oförändrat pris så blir det inget köp. Det är ju trots allt en Fiatåterförsäljare.
                    Denna gågnen ska jag inte ha bråttom. Dyker upp fler annars.

                    Förresten står det någonstans direkt från fiat som man kans skriva ut o visa han på papper.
                    För erfarenheten e ju att många verkstäder försäljare inte vet vad som gäller på dom bilarna.
                    Så hade varit bra kunna visa upp. Annars säger han väl att det är andra siffror som gäller.

                    Tackar
                    //Daniel
                    Tror att det står i serviceboken eller i instruktionsboken.
                    Kör tyskt, drömmer om italienskt

                    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                    Comment


                    • #25
                      ta med nån kunnig o dra till Tyskland! flödar ju mkt mer med fina exemplar därt
                      Fiat Coupé Turbo 20VT 1999

                      http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=186

                      http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=271

                      Comment


                      • #26
                        hur vet man om vattenpumpen behöver bytas??
                        har ju sett några inlägg här om att man bör byta den samtidigt som man bytar kamrem.
                        Vart tog min nacken vägen!?

                        Comment


                        • #27
                          oftast tror ja inte man riktigt vet...men på många bilar e de så att även om det är en praktik o tumregel att byta vattenpump samtidigt ihop me kamremmen så brukar vattenpumparna i regel klara sig på de flesta bilar till andra kamremsbytet...alltså 15-20k mil beroende på bytesintervallen.

                          på min förra bil höll visserligen vattenpumpen lngre än så, hade kört 30k mil o skulle snart byta tredje kamremmen o körde fortfarande me samma vattenpump

                          på fiaten däremot upptäckte ja de genom att ja bytte kamrem vid 16k mil (vet iofs inte om pumpen också böts vid 8k) o 15 mil körning efter de s började något rassla till som fan...då va de tydligen lagren på pumpen.
                          Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
                          Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

                          Mvh
                          Joksi

                          ¤ Garaget.org

                          ¤ Joksi.net

                          Comment


                          • #28
                            SKA det vara så dyrt m försäkring på dom för!!?? 9700/år e det billigaste jag fått tag på... ÄCKLIGT!!!

                            vet inte om det blir en sån då...
                            *suck*
                            Vart tog min nacken vägen!?

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by Indian
                              SKA det vara så dyrt m försäkring på dom för!!?? 9700/år e det billigaste jag fått tag på... ÄCKLIGT!!!

                              vet inte om det blir en sån då...
                              *suck*
                              Har själv kollat upp försäkring lite snabbt några gånger, och har fått de här resultaten:

                              Halvförsäkring 20vT på mig (18år): 20900:- / år
                              Halvförsäkring 20vT på pappa (40år): 4000:- / år

                              Jag bor i en stad med ca 90 000 invånare.
                              Gissa vem jag kommer ställa bilen på...
                              Tidigare bilar:
                              Volvo 480ES 2006-2007
                              BMW 320i E30 2007-2008
                              Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
                              Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
                              + nån volvo 740 samt volvo 240

                              Comment


                              • #30
                                Hur kan du få en försäkring för 20 000? Mig skulle dem ha 38000 av för ett år när jag var 23. Kan ha varit helförsäkring iof men på 2 år så hade jag kunnat köpa mig en ny bil istället. Fick nöja mig med en trafikförsäkring för "endast" strax över 6000 kr / år.
                                http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
                                http://www.garaget.org/?car=38250

                                Comment

                                Working...
                                X