Announcement

Collapse
No announcement yet.

Slangar & tändordning?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Slangar & tändordning?

    Nu e jag i behov av lite hjälp igen ....frågan gäller ju då 16vt och självklart så de som vet av egen erfarenhet får självklart svara men även om de e någon som vet någon länk till någon bild som kanske kan visa?

    Fråga 1:
    I vilken tändordning ska kablarna från tändstiften sitta? Min gissning, från vänster till höger, hade varit 1 - 4 - 2 - 3
    Se bifogad bild för att fatta vad jag menar
    Attached Files
    Fiat Coupe 16vt -95
    Depå - Projekt tråd - Garaget.org

  • #2
    Och så fråga 2:

    Vilken ordning ska slangarna på bilden sitta?

    Jag har gissat mig till, med största sannolikhet, nummer 1 & 2...men 3 & 4 kan jag inte....

    Tacksam för all hjälp!
    Mvh Gustaf
    Attached Files
    Fiat Coupe 16vt -95
    Depå - Projekt tråd - Garaget.org

    Comment


    • #3
      Tändordningen är 1-3-4-2 på 16vt.

      Finns verkstadsmanual under i styckytråden står allt där
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #4
        Joo de hade du helt rätt i att det står så men sladd 2 & 3 är längre än 1 & 4 vilket för mig, rent längd mässigt mer passar ut till höger...jag e tacksam för det snabba svarét men det hade känts bättre om någon med en 16vt gick ut i garaget och kollade om de längsta ska vara till höger eller om det stämmer som de står i biblen
        Fiat Coupe 16vt -95
        Depå - Projekt tråd - Garaget.org

        Comment


        • #5
          om man i handboken klickar in på 2ltr 16v turbo fuel system och bläddrar 3 sidor ner så ser man att där sitter sladdarna som jag har satt dem...men vem vet om de bilden e rätt målad?
          Fiat Coupe 16vt -95
          Depå - Projekt tråd - Garaget.org

          Comment


          • #6
            Spolarna har du rätt i hur de ska kopplas till stiften iom att 16vt kör på wastespark på tändningen,o slangarna kan inte bli fel de heller.
            DTA E48Exp sprut,BMC filter,större IC,T3/T04E snurra,3"rostfritt m racekat,Walbro 255Hp pump.

            Comment


            • #7
              tack så mycket i så fall...de blir säkert bra..märker jag väl isf när jag vrider runt nyckrln
              Fiat Coupe 16vt -95
              Depå - Projekt tråd - Garaget.org

              Comment

              Working...
              X