If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Hmm... Jag va bara borta från bilen i 15 min och sen gick den inte att starta... så har nog inget med ev glömda lampor att göra... Inget voltfall när jag trycker på knappen heller.... det händer absolut ingenting... inget ljud eller nåt.
Jag har för mig den brukar visa ca 10 volt med bara tändningen på innan man startar den?
Originally posted by SA Hmm... Jag va bara borta från bilen i 15 min och sen gick den inte att starta... så har nog inget med ev glömda lampor att göra... Inget voltfall när jag trycker på knappen heller.... det händer absolut ingenting... inget ljud eller nåt.
Jag har för mig den brukar visa ca 10 volt med bara tändningen på innan man startar den?
Ska testa lite ikväll som sagt....
Jag hadde en lös batteripol + dåligt batteri fick samma resultat som du, har nu bytt batteri o skruvat polerna ordentligt
Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium S/y Mascot S/y Rebell 20vT
Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur
Jaha, då har man bogserat in henne i ett garage och testat med startkablar... Hände absolut nada.
Misstänker fotfarande att larmet klipper strömmen till startmotorn, ska ta å mäta lite ikväll å koppla ur larmet.. måste bara fatta hur det är inkopplat först... =)
Originally posted by SA Jaha, då har man bogserat in henne i ett garage och testat med startkablar... Hände absolut nada.
Misstänker fotfarande att larmet klipper strömmen till startmotorn, ska ta å mäta lite ikväll å koppla ur larmet.. måste bara fatta hur det är inkopplat först... =)
Hur är larmet kopplat med tanke på startrelät? Du kanske kan mäta upp om det kommer fram kräm till relät samt lyssna/känna om det slår.
Om du har ett eftermonterat larm som jag, så kolla elen till larmet och den nya immo´n. På min så slarvade firman med att trycka in den ena kabelskon i den nya säkrängshållaren. Efter 8 månader så var det dålig kontakt till matningen av immo´n. Skitfel som fick samma symtom som för dig bara att jag precis parkerat hemma på uppfarten. På min satt säkringarna under ratten och mot mittkonsollen. Tog 5 minuter att felsöka och ordna.
Lycka till nu!
Och grattis till en FIN bil!! :-)
OBS!
Men du ska inte köra den på vintern!!!
OBS!
Originally posted by SA Jaha, då har man bogserat in henne i ett garage och testat med startkablar... Hände absolut nada.
Misstänker fotfarande att larmet klipper strömmen till startmotorn, ska ta å mäta lite ikväll å koppla ur larmet.. måste bara fatta hur det är inkopplat först... =)
Click here to visit Raceitaly
______________
Fiat Coupe 20VT Plus -99
Alfa Romeo 156 SW 2.0TS -01 SP3
Chrysler Grand Voyager 3,3l V6
Acura Legend 3,2l V6 -91
SAAB 9000 CSE 2,3T steg2 -98 --SÅLD
"Tappar man ett verktyg kommer det alltid att landa i en balja med spillolja, även om den står flera meter bort."
Murphy´s law.
Kopplade med viss möda ur larmet (som är eftermonterat och verkar vara "sådär") men det hände inget då heller när jag försökte starta henne....
Däremot startade hon vid rullstart vilket talade för att det var nåt med startmotorn eller strömmen till den... Men eftersom man måste komma åt startmotorn underifrån och jag saknar lyft etc så blev det att köra iväg henne till verkstaden igår kväll...
När jag fick tag på dem i morse så hade de redan kollat; startmotorn fungerade så de misstänkte också larmet.... Berättade då att jag kopplat ur det och testat kvällen innan så det borde inte vara det.... när jag pratade med verkstaden senare på dagen fick jag reda på att det var ett relä till startmotorn el tändingen som va bränt så svårare va det inte....
Ett stycke fattigare så kan man hämta bilen imorgon redan. Slutet gott... =)
PS. Inför eventuella framtida sökningar på forumet passar jag på att skriva ut att det går utmärkt att beställa hem en bogseringsögla via en fiatverkstad, 202:- kostar de visst.
PS2. Nu har man ganska bra koll på larmet så kan nog felsöka ganska lätt om det strular i framtiden.
PS3. Tröstshoppade nya fälgar efter att jag lämnat henne till verkstaden. Kändes bättre då =) Mycket bättre =D
De ska visst passa utan spacers även på coupéer med brembo oken....Får bekräfta det till våren hoppas jag... =) (är egentligen anpassade till Stilon tror jag)
Finns för en runt E 180 på lite utländska sidor, tex.
Comment