Announcement

Collapse
No announcement yet.

Coupe går som en påse skit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Coupe går som en påse skit

    .. som rubriken lyder.

    "tuggar" på låga varv blir sedan lite bättre vid 2500-3500 varv sedan lika dant igen.


    Blir värre ju varmare bilen är.

    Är detta stiften som är kass?

  • #2
    Berätta lite mer.

    Vad är det för motor?
    Lyser några fellampor?
    /Peter

    Comment


    • #3
      Originally posted by Chorus
      Berätta lite mer.

      Vad är det för motor?
      Lyser några fellampor?

      Enligt Christopher.Bs profil så är det en 16VT..

      Comment


      • #4
        inga lampor lyser. 16vt -94

        ev. kan väl en läcka göra detta med, men har kollat med mesta. det ända jag kan tänka mig kan läcka lite är slangen till dumpen, men så har de varit ett tag.. kanske blivit värre?

        Comment


        • #5
          kan du varva motorn till varvstoppet?
          Fiat uno 355hk på 1.3 liter
          X1/9
          www.kallebacksmotor.se

          Comment


          • #6
            kan och kan. det går på 1an men 2-3-4-5 blir de för mkt "blurr" "hack" osv..

            Comment


            • #7
              frågan är... vad kan detta bero på ? stift? läckage? soppafilter? spridare?

              körde nyss i stp....

              Comment


              • #8
                Blöta stift kan ge sådana fenomen.
                3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                Comment


                • #9
                  jo det är ju så.. dock går den ju bra innan den blir varm. varför ?

                  borde ju inte blöta ner stiften bara för bilen blir varm ?

                  Comment


                  • #10
                    Låter som tokläck på trycksidan av turbon. Kanske nått av rören mellan turbon, icn och insuget som lossnat alt blivit sjyst hål i.


                    //PP
                    Porsche 996 C2 -00
                    Volvo V60 D3 -12

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by ParkPre
                      Låter som tokläck på trycksidan av turbon. Kanske nått av rören mellan turbon, icn och insuget som lossnat alt blivit sjyst hål i.


                      //PP
                      Varför tror du det?
                      3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                      Comment


                      • #12
                        För att om motorn räknar med massa luft in till förbränningen och inte får det så petar iaf insprutet in massa soppa som ger en riktigt pissig gång.


                        //PP
                        Porsche 996 C2 -00
                        Volvo V60 D3 -12

                        Comment


                        • #13
                          Plocka ut ett lr två av stiften iaf och kolla hur de ser ut... tar ju 2min. Så ser man om det kan vara sopparelaterat iaf...


                          //PP
                          Porsche 996 C2 -00
                          Volvo V60 D3 -12

                          Comment


                          • #14
                            Den går perfekt upp till att en är ~65 grader.

                            därefter går de utför väldigt fort.


                            Ska kolla stiften idag efter jag kört hem från jobbet, när motorn fortfarande är varm.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by ParkPre
                              För att om motorn räknar med massa luft in till förbränningen och inte får det så petar iaf insprutet in massa soppa som ger en riktigt pissig gång.


                              //PP
                              På en bil med LMM ja.

                              16vt har MAP+MAT och räknar på tryck och temperatur vid insugsplenumet.
                              3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                              Comment

                              Working...
                              X