Announcement

Collapse
No announcement yet.

Norrbagg på G att köpa Coupe 2.0 20V

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Norrbagg på G att köpa Coupe 2.0 20V

    Tackar for flott site m diskusjonsforum, mycket bättre enn den norska FIAT-klubben sin website.

    Undrar om nåckon av er (ursäckta min svorska) har erfaring med standard 2liter 20V modellen? det norska avgiftsreglementet är sjukt så at köpa en 20V och en 20VT er 100.000 kr mer i KW-avgift til norska staten.
    Så jag har bestämmt mej för at gå för en ca. 1998 modell 2.0 20V, och lurar på hva ni har at säga särskilt om denna modellen?
    Fann nogra exemplarer i tyskland med svart läder interiör och det hela, som i turbo`n. och utan turbo slipper jag unna med halva priset.
    Håppas på svar!
    Pete

  • #2
    20V

    20V är lika snyggt orginell och har samma fina vägenskaper (om inte bättre eftersom den är 40kg lättare fram). Det är främst kraften som skiljer tycker jag, även om 154hk och relativt låg vikt och litet luftmotstånd ger kraft motsvarande ca 190hk normaltung personbil. På detaljnivå så har 20V inte viscodrive, annan styrning och växellåda och kanske ngt mer. Orginalstolarna är inte så väldigt skålade så läderklädda såna kanske blir lite halkiga.

    Köp min! Jag vill byta till en VT med skålade läderklädda stolar och som har rullat färre mil...
    il giallino
    Coupé 20V 1998 saknad efter trogen tjänst

    bella rossa
    Coupé 20VT LE nr1516 1999

    white pearl
    Mini Cooper D 2007

    Comment


    • #3
      Gjør som alle andre i Norge, kjøp en norsk bil (1.8 el gammel 2.0 16V) for en billig penge her. Kjøp en bil som du ønsker i utlandet, gjerne med skader og ta den hjem som deler. Flytt alle delene over til den norske bilen. Da må du bare betale moms på den imorterte delebilen. Det blir ingen avgift på effekt el. CO2, dersom den norske bilen er eldre enn 10 år. Alt må skje i samarbeid med biltilsynet. Denne fremgangsmåten er svært vanlig i Porsche og BMW miljøet og funker helt greit.

      Comment


      • #4
        Ni norrmän har det inte lätt...
        Var i Hemsedal i helgen och jag skrattar varje gång jag ser en ny norsk Audi/Saab/Merca-kombi med lastgaller bakom framstolarna och grön skylt.. Vem är det man lurar egentligen..?
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #5
          Originally posted by per
          Ni norrmän har det inte lätt...
          Var i Hemsedal i helgen och jag skrattar varje gång jag ser en ny norsk Audi/Saab/Merca-kombi med lastgaller bakom framstolarna och grön skylt.. Vem är det man lurar egentligen..?
          Här nere pågår i princip samma sak, fast med gula skyltar. Såg t.o.m. en Z28 häromdagen med gula skyltar och lastgaller/inget baksäte.

          Panda 169

          Comment


          • #6
            Coupe 2.0 20V i .no

            Originally posted by olavr
            Gj�r som alle andre i Norge, kj�p en norsk bil (1.8 el gammel 2.0 16V) for en billig penge her. Kj�p en bil som du �nsker i utlandet, gjerne med skader og ta den hjem som deler. Flytt alle delene over til den norske bilen. Da m� du bare betale moms p� den imorterte delebilen. Det blir ingen avgift p� effekt el. CO2, dersom den norske bilen er eldre enn 10 �r. Alt m� skje i samarbeid med biltilsynet. Denne fremgangsm�ten er sv�rt vanlig i Porsche og BMW milj�et og funker helt greit.
            Hadde jeg hatt tilgang til garasjeplass som er nødvendig, saa selvklart god idè! men det har jeg ikke. kan hende Viscodrive er noe aa sette paa i ettertid fra utlandet.
            Pete

            Comment

            Working...
            X