Hehe, har varit med om ett bensinstopp och ett nära på - bensinstopp idag med bilen. 
Vädret idag har varit underbart med ett stort U och även fast jag sparar pengar som en tok till ny kamrem så kunde jag inte låta bli utan tog bilen, som var helt tom på bensin, åkte till närmaste mack och tankade i hela 20:- (
). Tänkte att det skulle räcka till en liten mysig crusing runt stan. En cruising som slutade med att jag gasade lite för mycket och ute på motorvägen (hur kom jag dit!?
) så "slog" bilen av när jag körde fullgas, sen gick den riktigt ryckigt när jag saaaakta försökte köra den hem. Ca 100 meter hemifrån i den sista upförsbacken så gav den såklart upp och det fick bli till att rulla ner till busshållsplatsen och gå hem för att hämta bensindunk.
Visserligen bara 95-oktanig men bättre det än att bilen blir påkörd av en buss eller nått, så jag körde i ca 2.5 liter och åkte hem.
Sen ringde pappa och frågade om jag ville komma över och kolla när han meckar med hans hoj och det är klart, så jag tog bilen och körde ruuuggigt sakta hela vägen (ca 7km kanske), första gången nånsin jag verkligen koncentrerat mig på att ta det lungt med Coupen.
Meeen det sket sig ju totalt såklart, efter att jag vart där en stund och börjat bege mig hemmåt så fick jag en ful röd Opel Calibra Turbo med en enorm vinge bakom mig som började en omkörning.. Svårt att låta bli att inte gasa då..
Vi höll ganska högt tempo en 2 minuter mellan varandra och sedan tutade vi lite när jag svängde av. För att säga lite om hans bil så gick den klart bättre än jag trodde, men hade ingen chans mot Coupén..
Nåja, ca 1km kvar hem, och nu börjar bilen rycka igen!! AAH, 2.5 liter på... 1.2-1.4 mil? Suck, det kostar att ligga på topp.
Meningen med den här tråden kommer nu med den här frågan:
Är det någon som har mätt sin Coupés bensinförbrukning vid väldigt aktiv körning och kan säga vad förbrukningen ligger på ungefär? Nog tycker turbon om bensin i alla fall.

Vädret idag har varit underbart med ett stort U och även fast jag sparar pengar som en tok till ny kamrem så kunde jag inte låta bli utan tog bilen, som var helt tom på bensin, åkte till närmaste mack och tankade i hela 20:- (
). Tänkte att det skulle räcka till en liten mysig crusing runt stan. En cruising som slutade med att jag gasade lite för mycket och ute på motorvägen (hur kom jag dit!?
) så "slog" bilen av när jag körde fullgas, sen gick den riktigt ryckigt när jag saaaakta försökte köra den hem. Ca 100 meter hemifrån i den sista upförsbacken så gav den såklart upp och det fick bli till att rulla ner till busshållsplatsen och gå hem för att hämta bensindunk.Visserligen bara 95-oktanig men bättre det än att bilen blir påkörd av en buss eller nått, så jag körde i ca 2.5 liter och åkte hem.
Sen ringde pappa och frågade om jag ville komma över och kolla när han meckar med hans hoj och det är klart, så jag tog bilen och körde ruuuggigt sakta hela vägen (ca 7km kanske), första gången nånsin jag verkligen koncentrerat mig på att ta det lungt med Coupen.
Meeen det sket sig ju totalt såklart, efter att jag vart där en stund och börjat bege mig hemmåt så fick jag en ful röd Opel Calibra Turbo med en enorm vinge bakom mig som började en omkörning.. Svårt att låta bli att inte gasa då..
Vi höll ganska högt tempo en 2 minuter mellan varandra och sedan tutade vi lite när jag svängde av. För att säga lite om hans bil så gick den klart bättre än jag trodde, men hade ingen chans mot Coupén..Nåja, ca 1km kvar hem, och nu börjar bilen rycka igen!! AAH, 2.5 liter på... 1.2-1.4 mil? Suck, det kostar att ligga på topp.

Meningen med den här tråden kommer nu med den här frågan:
Är det någon som har mätt sin Coupés bensinförbrukning vid väldigt aktiv körning och kan säga vad förbrukningen ligger på ungefär? Nog tycker turbon om bensin i alla fall.

Comment