Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat Coupe 20vT

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fiat Coupe 20vT

    Tänkte kolla om någon vet något om denna bilen? http://www.blocket.se/vi/11289301.htm?ca=23_5_s

    Ganska billig för en 20v turbo tyckte jag, men lite misstänksam mot turbobytet och chiptrimmet. Står iofs att den är besiktad men det betyder ju inte att bilen går bra :P

  • #2
    Bra pris för det som är gjort. Det du kan hålla utkik på är ju kopplingen. Och NÄR kamremmen blev bytt, står ju bara att den är de :S. Chippet är ett känt märke och jag kör med ett lika dant själv så de e ingen fara.
    With great power comes the bitches
    Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
    Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
    Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

    Comment


    • #3
      Om man "chippar" så kan tubon övervarva vilket förkortar livslängden. Kanske en förklaring till turbobytet.
      Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
      Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

      Comment


      • #4
        Ok det var ju bra att höra. Ska ringa killen snart och kolla lite mer om bilen. Är grymt sugen på ny bil och denna låg i rätt prisklass.

        Var ju ganska nära att köpa annan bil idag men blev total lurad av han som sålde den. Han dök inte upp och började ljuga om att bilen var såld för länge sen :P Det var mitt nästa alternativ så dags att kolla upp om denna då

        Comment


        • #5
          Kolla att alla nycklar finns till den inklusive kodkort och ifylld servicebok. Kolla undet Coupétråden som är en fast tråd med massa nyttigt o inköpsguide I övrigt är det bara att fråga.
          With great power comes the bitches
          Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
          Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
          Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

          Comment


          • #6
            Du behöver inte vara orolig för chippning. Flera medlemmar på forumet kör med trimchip och fram till idag har jag inte hört en enda som sabbat sin turbo pga övervarvning. Chippet tillåter inte att turbon skenar. Däremot om man sätter dit en pysventil och ställer den på mer än turbon tål, typ 1.5 eller mer, ja då kan man sabba turbon då den inte är effektiv längre utan pumpar in en massa varmluft. Även axialkrafterna ökar rejält på lagrerna som slits.

            Förresten så är det en gammal Forummedlem som haft bilen innan. Han hette Dan the Man 13. Du kan alltid söka på hans namn här på forumet och läsa lite om vad han gjort.

            Lycka till med köpet.
            Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
            Min projekttråd - 19T
            Min Youtube kanal
            >>>HK listan - missa inte den!!<<<
            Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

            Comment


            • #7
              Originally posted by Freddan72
              Du behöver inte vara orolig för chippning. Flera medlemmar på forumet kör med trimchip och fram till idag har jag inte hört en enda som sabbat sin turbo pga övervarvning. Chippet tillåter inte att turbon skenar. Däremot om man sätter dit en pysventil och ställer den på mer än turbon tål, typ 1.5 eller mer, ja då kan man sabba turbon då den inte är effektiv längre utan pumpar in en massa varmluft. Även axialkrafterna ökar rejält på lagrerna som slits.

              Förresten så är det en gammal Forummedlem som haft bilen innan. Han hette Dan the Man 13. Du kan alltid söka på hans namn här på forumet och läsa lite om vad han gjort.

              Lycka till med köpet.

              Ok, det var det jag ville veta om han varit reggad på forumet tidigare, isåfall bör han ha skrivit om alla sina problem här :;D Tack för tipset.

              Comment


              • #8
                Jaha då är man fiat ägare nu Grym bil och grymt nöjd.


                Till det tråkiga, allt funka skitbra på bilen all el och sånt. Men nu vill inte passagerar fönstret upp igen. Skitskumt, tänkte om någon annan råkat ut för det eller om det bara är jag som haft otur. Trycker jag på knappen hör jag hur en brytare slårt till men inget händer.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by mhbio01
                  Jaha då är man fiat ägare nu Grym bil och grymt nöjd.


                  Till det tråkiga, allt funka skitbra på bilen all el och sånt. Men nu vill inte passagerar fönstret upp igen. Skitskumt, tänkte om någon annan råkat ut för det eller om det bara är jag som haft otur. Trycker jag på knappen hör jag hur en brytare slårt till men inget händer.
                  Grattis till en grymt fin bil på alla sätt! Hoppas du kommer till Skokloster-träffen nu, rött kommer bli stort i år ! Mer om träffen kan du läsa om här: http://sfk.ibk.se/forum/showthread.php?s=&threadid=8158

                  Angående passagerarfönstret, har du testat att "pumpa" upp fönstret med massa snabba klick på elhiss-knappen? Jag är ingen expert på ämnet men testa att sök i forumet, tror att några andra har haft samma problem förrut.
                  Tidigare bilar:
                  Volvo 480ES 2006-2007
                  BMW 320i E30 2007-2008
                  Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
                  Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
                  + nån volvo 740 samt volvo 240

                  Comment


                  • #10
                    Händer att det blir igensatt i vajerkanalerna så det du får göra är att plocka av dörrsidan och rengöra och smörja upp elhissen så kommer der förmodligen fungera bra om inte vajern gått av eller liknande. Tryck inte för mycket på knappen för att inte paja hissmotorn.
                    Kör tyskt, drömmer om italienskt

                    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                    Comment


                    • #11
                      Hur lossar man på dörrpanelen? Har skruvat av de skruvar jag hittade på framsidan och undersidan men tycker den sitter hårt fast ännu. Sitter den i klips eller har jag missat några skruvar?

                      Comment


                      • #12
                        Den sitter väldigt hårt. Du får skjuta den rakt uppåt och sen utåt.
                        Ta i.
                        Coupé 20VT LE -99 Svart
                        Camaro V8 1LE -14 Röd
                        Huracan V10 610-4 -14 Grå
                        Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

                        Comment


                        • #13
                          Har du lossat alla skruvar? Det sitter ganska många under täckpluppar, t.ex. vid handtaget. Sen alla plastnitar runt kanterna... Är det nåt man inte ska göra är det att rycka hårt..
                          Testa att bända upp nån av kanterna och kika in!
                          Argenta 120ie -85
                          Alfa 75 3.0V6 -90
                          BMW Z4M Coupe -06
                          BMW 118dM -10
                          Coupe 20VT -98 RIP
                          125 Special -72 RIP

                          Comment


                          • #14
                            Ok, hittade visst ldenna på det engelska forumet.

                            http://i2.photobucket.com/albums/y16...ardremoval.jpg

                            De skruvar jag tagit bort är alla de gröna, den blå och 3 av de gula. Den ena gula sitter under skinnklädseln på dörrhantgstycket och den andra gula som sitter i mitten vet jag inte om jag ska skruva av ens. Den verkar ju inte sitta fast i dörrpanelen alls.

                            Kan jag ta av det stycket som den blå sitter i, är det bara att bräcka? Hur får jag av dörrhandtaget? Vad är den rosa för något. De röda är väl klipsen antar jag.

                            Denna texten följer med bilden men fattar ändå inte :P

                            http://www.fccuk.org/forum/ubbthread...age=2#Post3780

                            Comment


                            • #15
                              Den blå håller fast stycket bakom dörröppnaren, detta ska gå att lirka av så snart skruven är ur.
                              Den rosa och den mittersta gula håller båda fast dörrhandtaget vilket måste bort för att få loss dörrsidan. Rosa brukar va bökig att komma åt - tar lite tid. Lite osäker på vilken gul du menar skulle kunna sitta kvar, ta bort alla som finns på bilden så ska det lösa sig.

                              Comment

                              Working...
                              X