men..
..det är ju säkert som jag redan har sagt.. Det är förmodligen din kamlägesgivare som är kass. Det blir bara sämre och sämre. Förstår inte varför du inte åker till en verkstad, och läser av om det finns felmeddelande i diagnostiken. Tycker att här är mycket osakliga förståsigpåare här på forumet ibland. Jag tror till exempel att han själv skulle ha kopplat ihop en motortvätt, och dålig gång...Detta är inget relevant råd tycker jag..Om du köper stift, hit och dit, så har du till slut bara betalt lika mycket pengar, som för en diagnos.. Det kan bara vara två saker: Din Luftmassemätare, eller dina tändlägesgivare( Kam= sitter vid kammar, vevaxel/svänghjulsgivare= sitter vid vevaxel/svänghjul.)
Tag reda på vilken det är, så kommer bilen att gå som ett vilddjur igen. Jag och Per är helt överens. Att bilen knappt startar, är ju ett bevis för att det förmodligen inte är luftmassemätaren. Bilen går inte på alla cylindrar. Om det hade varit luftmassemätaren, så hade den varit svårstartad, men hade gått på alla cylindrar, när man väl fick upp varvet lite..Det är typiskt tändsensorfel.
Mvh Alex.
..det är ju säkert som jag redan har sagt.. Det är förmodligen din kamlägesgivare som är kass. Det blir bara sämre och sämre. Förstår inte varför du inte åker till en verkstad, och läser av om det finns felmeddelande i diagnostiken. Tycker att här är mycket osakliga förståsigpåare här på forumet ibland. Jag tror till exempel att han själv skulle ha kopplat ihop en motortvätt, och dålig gång...Detta är inget relevant råd tycker jag..Om du köper stift, hit och dit, så har du till slut bara betalt lika mycket pengar, som för en diagnos.. Det kan bara vara två saker: Din Luftmassemätare, eller dina tändlägesgivare( Kam= sitter vid kammar, vevaxel/svänghjulsgivare= sitter vid vevaxel/svänghjul.)
Tag reda på vilken det är, så kommer bilen att gå som ett vilddjur igen. Jag och Per är helt överens. Att bilen knappt startar, är ju ett bevis för att det förmodligen inte är luftmassemätaren. Bilen går inte på alla cylindrar. Om det hade varit luftmassemätaren, så hade den varit svårstartad, men hade gått på alla cylindrar, när man väl fick upp varvet lite..Det är typiskt tändsensorfel.
Mvh Alex.
Comment