Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trim efter "steg1"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by allan
    vad menas med att man måste (köpa ett piggy-back system så du kan trimma in grejerna)??????
    Ett piggy-back sprut är ett system som sitter påkopplat på orginalsprutet och styr om insignalerna till det. Mao man lurar orginalsprutet för att få den blandning man vill ha.

    Jag tycker personligen man bör börja med iaf 3" dp, racekat och ic. Det ger nog en del "säkra" hästar till.
    Att byta turbo, nja.
    Ska du byta turbo får du nog räkna med kostnade nför ett styrsystem antagligen piggyback eller standalone. Du kommer troligtvis behöva uppgradera spridarna lite också.
    En annan turbo ändrar som sagt motorkaraktären rejält, en mappning efter turbobyte är nästan ett måste imo.

    /Ivan
    3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

    Comment


    • #17
      Håller med, om inte det ryker väldigt skulle inte jag heller byta. Originalturbon verkar klara nästan 300hk som mest..
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #18
        Jag har inte sett en enda originalturbo som gett 300 hk. Togge var ju som mest uppe i 282 hk. Vet du någon som fått högre siffra?

        Om man ska göra om sin turbo till hybrid så kan man också byta wastegate klockan till en som öppnar på ett högre tryck. Det blir då lättare att hålla uppe trycket. Originalturbon brukar ju dala en del på slutet Torque Italia kör med 0.8 bar. Tyvärr så kan man inte använda EBV:n efter denna ändring.
        Last edited by Freddan72; 26 April 2007, 06:59.
        Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
        Min projekttråd - 19T
        Min Youtube kanal
        >>>HK listan - missa inte den!!<<<
        Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

        Comment


        • #19
          Nästan 300hk sa jag ju! Vet att flera varit uppe där på FCCUK.. Just 300hk minns jag nog fel om.
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment

          Working...
          X