...Har haft problem med EBV:n! Får maximalt laddtryck på ca. 0.5-0.7 vilket inte känns okej då bilen är chippad (220hk). Vad jag förstår det då så bör ladden då ligga på 1.2...
Enligt "Eliten" här på forumet skulle det vara bättre med pysventil än en rutten EBV som dessutom kan interfera med chippet vad jag förstått det som. Måste ju hålla med att hellre använda inställningsbar pys med jämn ladd än det jag nu har. TILLS idag då jag besökte en trimfirma här i Uppsala som avrådde mig från pysventilsköp. "Köp du pysventil om du inte är rädd om bilen", var vad killen sa. Och att jag skulle tänka på ev. överladd, spikningar samt att kolvarna flyger. Han tyckte att jag skulle köpa nån elektrisk makapär som kände av överladd och automatiskt sänkte. Han tyckte alltså INTE att det var en god idè att köpa pys då det dessutom är svårt att ställa in rätt läge beroende på vilken växel man har i.
Nu kammar jag som vanligt noll!!! Ska jag satsa på ny EBV eller sätta motorn på spel och fixa pys???? Vill ju inte paja nåt.....!
Enligt "Eliten" här på forumet skulle det vara bättre med pysventil än en rutten EBV som dessutom kan interfera med chippet vad jag förstått det som. Måste ju hålla med att hellre använda inställningsbar pys med jämn ladd än det jag nu har. TILLS idag då jag besökte en trimfirma här i Uppsala som avrådde mig från pysventilsköp. "Köp du pysventil om du inte är rädd om bilen", var vad killen sa. Och att jag skulle tänka på ev. överladd, spikningar samt att kolvarna flyger. Han tyckte att jag skulle köpa nån elektrisk makapär som kände av överladd och automatiskt sänkte. Han tyckte alltså INTE att det var en god idè att köpa pys då det dessutom är svårt att ställa in rätt läge beroende på vilken växel man har i.
Nu kammar jag som vanligt noll!!! Ska jag satsa på ny EBV eller sätta motorn på spel och fixa pys???? Vill ju inte paja nåt.....!
Comment