Announcement

Collapse
No announcement yet.

Köp av ny IC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Köp av ny IC

    Skulle behöva lite tips och hjälp gällande ett köp av en ny IC till Coupén.
    Känner itne att den på något sätt är dålig eller så utan det blir mer en "säkerhets-modd" som kan vara bra att ha.

    Jag har funderat på nån av KL-Racings ICn och isf skulle jag ha den som FMIC, min fråga/undran är hur jag ska få till fästena till ICn? Original ICn är ju frontmonterad med en lutning på ca 35-40grader, är det bara att ta bort den gamla och sätta dit en ny som FM istället eller krävs det en del modifieringar?

    Vore kul ifall nån av er som gjort detta kan berätta o lägga upp lite bilder

  • #2
    Re: Köp av ny IC

    Originally posted by Ary
    Skulle behöva lite tips och hjälp gällande ett köp av en ny IC till Coupén.
    Känner itne att den på något sätt är dålig eller så utan det blir mer en "säkerhets-modd" som kan vara bra att ha.

    Jag har funderat på nån av KL-Racings ICn och isf skulle jag ha den som FMIC, min fråga/undran är hur jag ska få till fästena till ICn? Original ICn är ju frontmonterad med en lutning på ca 35-40grader, är det bara att ta bort den gamla och sätta dit en ny som FM istället eller krävs det en del modifieringar?

    Vore kul ifall nån av er som gjort detta kan berätta o lägga upp lite bilder
    ÖÖöööööööÖÖÖö nu har de la blivit lite fel. Eller har du en frontmonterad IC redan nu? Orginal IC är sidomonterad och någon speciell lutning har den inte (om man utgår från lodlinjen).
    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
    Min projekttråd - 19T
    Min Youtube kanal
    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

    Comment


    • #4
      Jag har precis fått hem nedanstående FMIC (Front Mounted Inter Cooler).
      Köpte den av timpyeon på fccuk:
      http://www.fccuk.org/forum/ubbthread...e=1#Post313186
      Just nu har han special price, only for you my friend, alltså för dom som är med på fccuk.
      300 engelska pund plus frakt.
      Blir 340 till Sverige.
      Jag köpte den via hans ebay-auktion.
      PM:a honom för instruktioner.

      Den ska på i helgen. Återkommer med feedback.
      Attached Files
      Coupé 20VT LE -99 Svart
      Camaro V8 1LE -14 Röd
      Huracan V10 610-4 -14 Grå
      Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

      Comment


      • #5
        Alx!!!
        Köp nya klammor då de är av dålig /klen kvalitet! Går av eller glider av vid högre ladd... (beprövat och testat med det kittet!) Mvh T.
        ¤TOGGEX¤

        Comment


        • #6
          torka av rör och slangar med t-röd eller dylikt..
          Fiat uno 355hk på 1.3 liter
          X1/9
          www.kallebacksmotor.se

          Comment


          • #7
            Re: Köp av ny IC

            Originally posted by Ary
            Skulle behöva lite tips och hjälp gällande ett köp av en ny IC till Coupén.
            Känner itne att den på något sätt är dålig eller så utan det blir mer en "säkerhets-modd" som kan vara bra att ha.

            Jag har funderat på nån av KL-Racings ICn och isf skulle jag ha den som FMIC, min fråga/undran är hur jag ska få till fästena till ICn? Original ICn är ju frontmonterad med en lutning på ca 35-40grader, är det bara att ta bort den gamla och sätta dit en ny som FM istället eller krävs det en del modifieringar?

            Vore kul ifall nån av er som gjort detta kan berätta o lägga upp lite bilder
            Som sagt är ju inte org ic frontmonterad men....jag har KL-racings ic...inga större problem...lite rör å lite silikonslangar så ordnar det sig....fäster gör du upp under låsning till huvun...fungerar bra för mig...
            Fiat Coupe 16vt -95
            Depå - Projekt tråd - Garaget.org

            Comment


            • #8
              Originally posted by Togge
              Alx!!!
              Köp nya klammor då de är av dålig /klen kvalitet! Går av eller glider av vid högre ladd... (beprövat och testat med det kittet!) Mvh T.
              Jo, dom som följer med är inte riktigt hard core. Kollar med Freddan var han köpte sina bamseklämmor.
              Har du/nån du känner köpt exakt detta kittet? Eller menar du Pro Alloy?
              Tack för tipset Togge!

              Originally posted by Jens
              torka av rör och slangar med t-röd eller dylikt..
              Ska bli Jensa! Är syftet för att få bättre fäste/friktion mellan prylarna?
              Coupé 20VT LE -99 Svart
              Camaro V8 1LE -14 Röd
              Huracan V10 610-4 -14 Grå
              Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

              Comment


              • #9
                Torkar man bara av rören + slanginsidorna med T-röd som Jens säger, brukar vanliga slangklämmor typ Biltema räcka. Det gör de på min iaf, med dokumenterade boostpeakar på 1.65bar..
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment


                • #10
                  Originally posted by alx
                  Jag har precis fått hem nedanstående FMIC (Front Mounted Inter Cooler).
                  Köpte den av timpyeon på fccuk:
                  http://www.fccuk.org/forum/ubbthread...e=1#Post313186
                  Just nu har han special price, only for you my friend, alltså för dom som är med på fccuk.
                  300 engelska pund plus frakt.
                  Blir 340 till Sverige.
                  Jag köpte den via hans ebay-auktion.
                  PM:a honom för instruktioner.

                  Den ska på i helgen. Återkommer med feedback.
                  Riktigt bra pris på ICn! Vill ha varning
                  Kör tyskt, drömmer om italienskt

                  Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                  Comment


                  • #11
                    Originally posted by 84jr0
                    Riktigt bra pris på ICn! Vill ha varning
                    VARNING!
                    Ajajaj. Köp inte den Almir.
                    Jag har bara hört dåliga saker om den.
                    Typ:
                    1. Det blir för kall insugsluft vilket kan vara skadligt för huden, typ frostskador.

                    2. Laddtrycket kommer att kunna bibehållas under längre och mer krävande körning i lite varmare temperatur.

                    3. Du kan montera Gtec2 vilket inte är bra.

                    4. Du kan få ett gäng fjortisbrudar hängandes runt din motorhuv med olika mindre seriösa frågor och förslag på tvivelaktiga aktiviteter.

                    5. Du kommer ha för mycket pengar kvar i plänboken jämfört med en ProAlloy, detta kommer bara att resultera i andra prestandahöjande inköp till bilen.

                    Ja, summan av kardemumman är att jag avråder dig starkt att införskaffa en sådan. Om du mot förmodan skulle vilja beställa en sådan tycker jag att du informerar mig i god tid innan beställningen så att jag kan haka på bara för att jag själv ska kunna prova ut en på min för att andra ska slippa förstöra sina egna bilar med sådant junk.

                    Click here to visit Raceitaly
                    ______________
                    Fiat Coupe 20VT Plus -99
                    Alfa Romeo 156 SW 2.0TS -01 SP3
                    Chrysler Grand Voyager 3,3l V6
                    Acura Legend 3,2l V6 -91
                    SAAB 9000 CSE 2,3T steg2 -98 --SÅLD

                    "Tappar man ett verktyg kommer det alltid att landa i en balja med spillolja, även om den står flera meter bort."
                    Murphy´s law.

                    Comment

                    Working...
                    X