Announcement

Collapse
No announcement yet.

relä centrallås

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • relä centrallås

    Tänkte höra om någon i Stockholm med omnejd har möjlighet att låa ut ett relä till centrallåset, då mitt uppförsig dumt.
    Det går att låsa (med centrallåsfunktion) på förarsidan.
    Men när man låser upp låser den bara upp förarsidan.
    Passagerarsidan fungerar det helt klockrent på, både låsa/låsa upp. Knappen i bilen fungerar, men bara för att låsa dörrarna, inte för att åter öppna de igen.

    Ska man kunna öppna dörrarna igen genom den knappen på instrumentbrädan?
    Fiat Punto GT - Turbo for fun

  • #2
    Låter som ett glapp i förardörren.. Knappen i panelen låser bara, det låser upp när man öppnar dörren.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      ok, men då fungerar knappen, ja men är det glappt är det konstigt att det alltid funkar att låsa.

      Jag har allt isär som sagt, och det verkar inte vara något glapp, när man känner och tittar på dörröverföringarna. kablarna ser inte ut att ha fått stryk någonstans faktiskt, varför jag trodde på relät, att en brytare där i inte fungerar.
      Hoppas någon här i stockholm har tid ngn kväll så kan man skifta över och se om det funkar med ett annat relä, är ju inte särskilt jobbig kontroll.
      Fiat Punto GT - Turbo for fun

      Comment


      • #4
        Det exakt samma fel som på min Coupe 16vt. I mitt fall fungerar inte heller låsknappen på instrumentpanelen. Den som hittar lösningen får medalj...
        Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

        Comment


        • #5
          ja, borde vara omkopplaren i dörrmotorn, som i sin tur ska jorda och få relät att slå till. Ut i morgon och mäta och prova om kan stämma. Relä har jag bytt och prövat med ett annat (helt) vilket inte resulterade i någon skillnad.
          Fiat Punto GT - Turbo for fun

          Comment


          • #6
            Oxid på kontakterna i dörrmotorn skapade denna typ av fel, tog isär och gjorde rent, sedan dess fungerar det!
            Så det är bara att ta isär själva motorn i dörren är en del jobb, så gäller att ha tid på sig...
            Fiat Punto GT - Turbo for fun

            Comment

            Working...
            X