If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Ser ut som du fått lite vatten i oljan där Kraniel.... ser inte så skoj ut. hur illa är det i motorn för att få det så? Räcker topplockspackning eller är det spräckta block/kolvar också? Glad att min punto inte reagerade så på >2bars laddtryck, men det var ju på låga varv och inte på bana, hjälpte nog till lite.
Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.
Originally posted by novisen Ser ut som du fått lite vatten i oljan där Kraniel.... ser inte så skoj ut. hur illa är det i motorn för att få det så? Räcker topplockspackning eller är det spräckta block/kolvar också? Glad att min punto inte reagerade så på >2bars laddtryck, men det var ju på låga varv och inte på bana, hjälpte nog till lite.
Det var tack och lov bara topplockspackningen som behövde bytas. Sedan skruvade jag till regleringen till wastegaten så att jag ska slippa fler missöden.
Håll dig borta från fullgas innan du har fixat detta....är ebv:n rengjord? det verkar ju vara lite väl hög peak...vad för chip kör du med? med mitt novitec boostar han kanske 1.4...nästan 1.5....
Comment