Announcement

Collapse
No announcement yet.

Köp tips Luftfilter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Köp tips Luftfilter

    Vet att det finns trådar om det, men jag är sugen på nåt mer aktuellt.

    Vart köper jag ett Apexi konfilter.
    Finns det motsvarigheter som är bättre eller billigare?

    Tacksam för svar
    Last edited by upptaget; 8 June 2007, 11:54.

  • #2
    Tror inte det har ändrats, Apexi är kanon till Coupen.
    Finns andra filter oxå, huvudsaken är väl att det inte är det inte används olja på nåt sätt (som Green cotton, K&N) - läs Coupe Info. Tycker jag.
    Annars kan man säga att man inte vinner nåt på att byta från original, om det inte är mer ljud man vill ha. Flaskhalsen är den första tratten i luftburken, inte filtret i sig.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Dalhems säljer och vanadis gummi säljer också om du ex. vis bor i stockholm. Står i "gruppköpstråd" hur mycket det kostar om du söker, har glömt (runt en 1200 var det har jag för mig). Skall vara ett av de bättre open air-filtren, men jag vet inte... tyckte jag såg lite grus och damm i insugsröret senast jag kollade, så är du rädd om motorn och turbon så håll dig till vanligt pappersfilter i originalboxen. Vill du ha psh-ljud när du dumpar kan du såga ut hål i luftburken, och en forge dumpventil (DV006 heter den väl tror jag) så får du ett inte för påträngande dumpljud. En dump som lättar på trycket till atmosfär blir nog lite för mycket i längden IMHO, men jag börjar väl bara bli lite gammal antar jag. Men tanken på att höra bilen dumpa i varje växling hade stört mig, men lite lagom vid växlingar från max tryck när man trycker på kan jag stå ut med..... Inte värt att stoppa in ett öppet filter för ett par kanske-hästar vid 6000varv när du redan har 220 original. Skillnad på stackars mig som bara har (hade innan motorn blev sliten) 130 i punton, då måste man ju försöka krama ur max

      edit: Måste lära mig skriva lite snabbare....
      Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

      Comment


      • #4
        Kolla www.ebay.co.uk

        Jag köpte mitt via http://stores.ebay.co.uk/5400rpm. Du behöver ett filter + adapter. Maila säljaren och fråga vad han vill ha för ett komplett kit inkl frakt till Sverige.

        Kolla även denna shop: http://stores.ebay.co.uk/CustomizeCarWorld
        Last edited by Freddan72; 13 June 2007, 07:10.
        Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
        Min projekttråd - 19T
        Min Youtube kanal
        >>>HK listan - missa inte den!!<<<
        Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

        Comment

        Working...
        X