Announcement

Collapse
No announcement yet.

lambdasensor på tomgång?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • lambdasensor på tomgång?

    Har mätt av denna, pendlar vid högre gaspådrag, vid tomgång så pendlar den ingenting utan ligger konstant vid 0.8V.
    Mätte även på vår 740, och där pendlade lambdan som den skulle, dvs. mellan 0.7 -0.2 cirka.
    Idealvärdet ska vara 0,5 V har jag läst mig till.
    Frågan är nu om Coupens sond ska pendla upp och ner även på tomgång, eller hur den ska reagera???
    Verkar ju fungera på högre varv.
    INsp. lampan lyser inte.

    Fiat Punto GT - Turbo for fun

  • #2
    Den skall pendla även på tomgång.
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

    Comment


    • #3
      Re: lambdasensor på tomgång?

      Originally posted by Freddan_BA
      Har mätt av denna, pendlar vid högre gaspådrag, vid tomgång så pendlar den ingenting utan ligger konstant vid 0.8V.
      Mätte även på vår 740, och där pendlade lambdan som den skulle, dvs. mellan 0.7 -0.2 cirka.
      Idealvärdet ska vara 0,5 V har jag läst mig till.
      Frågan är nu om Coupens sond ska pendla upp och ner även på tomgång, eller hur den ska reagera???
      Verkar ju fungera på högre varv.
      INsp. lampan lyser inte.
      Vid start av motorn ligger lambda jämt och fint, vid gas ska den ligga över 0.5 V och på tomgång ska lambda ligga och pendla mellan 0.3 and 0.7 V.
      Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
      Min projekttråd - 19T
      Min Youtube kanal
      >>>HK listan - missa inte den!!<<<
      Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

      Comment


      • #4
        jepp, var det jag misstänkte, då är det ngt veritabelt fel där då.... Ska pröva att byta sond igen...
        Är det ngn som har koll på vilka jordpunkter som finns förutom den vid databoxen, höger och vänster fram vid batteriet. Misstänker ev. något jordfel,
        eftersom alla sensorer fungerar.
        Fiat Punto GT - Turbo for fun

        Comment

        Working...
        X