Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jag hatar omvägar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jag hatar omvägar!

    Fan vad sur jag blir på mig själv ibland.. Skulle åka till ett ställe ca 5km hemifrån mig i morse och titta när lillebrorsan dansar till midsommarstång. Sagt och gjort, tog Coupén och åkte dit.
    Problemet börjar ALLTID på hemvägen, alltid när jag ska åka hem så försöker jag intala hjärnan att "Kör nu raka vägen hem så blir det billigare bensinkostnader och du sparar massa tid.." ... yea right..
    Jag förstår fanimig inte hur det går till (jag skojar inte) men det är fan OMÖJLIGT att åka raka vägen hgem med en Fiat Coupé, hur mycket man än psykiskt sagt till sig själv att det så ska bli.

    Skulle åka hem nu, ca 5km. Det börjar alltid med att jag tänker "Njaa, jag tar den där vägen, den är lite roligare" och så slutar jag någon helt annan stans än påväg hem. Jag HATAR att Coupén är så äckligt, extremt, frabulöst rolig att köra..
    Idag gick det till så att jag började köra efter en Toyota Celica GT efter ett tags körande påväg hemmåt, nån fin ung man bakom ratten där som hade samma körstil som mig, så det var förjävla kul att ligga och smååka lite bakom han i hyffsat höga hastigheter och diverse roliga omvägar för att sluta med en fin vinkning till varandra när han svängde in till något villaområde.
    Först då insåg jag att var på helt andra sidan stan.. Adrenalinet hade helt pumpat bort mina tidigare tankar om att komma hem fort, bekvämt och billigt. (nåja, så billigt som det går i en 20vT)
    Inte mycket att göra åt, började åka hemmåt igen.
    Några kilometer hemifrån får jag en stylad V70 av gammla modellen bakom mig, väldigt nära bakom mig det vill säga.. Han ligger och trycker i röven på mig och jag börjar tänka mer och mer på hur jag lättast kan få han att köra in i en stenmur istället för att tänka på vilket håll jag bör svänga i rondellen för att komma hem.

    Volvon kör om mig och jag hakar på, följer efter honom i rondellen och sen när det kommer en fin lång raka lägger jag i den magiska 3e växeln och kör om honom som om han stod still...
    "Happ, det var ju kul. " tänker jag för mig själv för att sekunden senare inse att jag återigen är på helt fel spår för att komma hem..
    Vänder och börjar färden hemmåt. Problemet nu är att jag är så uppumpad efter det roliga i och med Celican och V70'n att jag håller alldeles för hög hastighet för mitt eget bästa..
    Tillslut kommer jag dock hem, men det blev mer än 5km.. Närmare bestämt ca 2 mil mer, för att vara exakt.. Och nu är bensin-nålen nere på den där magiska 0-an igen..

    Jag har inte en aning vad jag vill ha sagt, men jag antar att det är något i stil med det här: .........

    FYFAN VAD BRA BIL VI HAR!!!!!!

    EDIT: Min nyvaxade bil blev smutsig efter den här resan också.
    Last edited by FloRic; 22 June 2007, 14:36.
    Tidigare bilar:
    Volvo 480ES 2006-2007
    BMW 320i E30 2007-2008
    Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
    Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
    + nån volvo 740 samt volvo 240

  • #2
    haha

    Har exact samma problem jag köpte min bil i Mars, då hade den gått 13900 mil nu så är jag uppe i 15800 mil... har 300m till jobbet så det beror inte på ngt pendlande =(

    Och nu har jag semester.. Hur fan ska detta gå?!
    Last edited by Lx3me; 23 June 2007, 06:45.
    www.garaget.org/Lx3me

    Comment

    Working...
    X