Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flugor o sånt...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Jag har använt Maguires schampoo ett tag och vaxskyddet har inte försvunnit. Kanske Per späder ut med kallavfettning ?
    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
    Min projekttråd - 19T
    Min Youtube kanal
    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

    Comment


    • #17
      Nä jag hade bara i en kapsyl shampoo (enl. beskrivning!) i en hink. Den gör säkert rent, men i vardaglig tvätt tycker jag Supertvätt funkar bättre, den adderar ju lite vax varje gång istället för att ta bort nåt. Mer dansande droppar får man leta efter!

      Det är klart, om man vaxar sin bil varje månad kanske det funkar men det gör inte jag, mer 1gång/år.
      Har använt Turtle Supertvätt sen 1992 och är fortfarande Supernöjd..

      Sen är det självklart att en Maquire-försäljare säger att den största konkurrenten (Turtle) gör dåliga produkter...
      Last edited by per; 28 June 2007, 17:57.
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #18
        Som jag fattar det så innehåller ett bra "insect remover" alkaliska produkter (tror jag det var) som löser upp proteinerna i insekter och fågelskit. Vilka man bör ta bort så fort som möjligt enligt Daniel på Meguiars för det etsar i lacken efter ett tag. Fast om man som jag har Meguiars lackskydd så räcker det att spola av med vatten eller pricka så många regndroppar som möjligt i farten!
        il giallino
        Coupé 20V 1998 saknad efter trogen tjänst

        bella rossa
        Coupé 20VT LE nr1516 1999

        white pearl
        Mini Cooper D 2007

        Comment


        • #19
          Jag använder den här:
          http://www.micro.se/template/produkter.asp?itemid=43566
          Den är supereffektiv. Jag var lite skeptisk först när jag köpte en för att testa. Ser ut som om den skulle repa, men jag blev mer än positivt överaskad. Funkar perfekt och repar inte, inte så vitt jag kan se i alla fall.

          Comment


          • #20
            Originally posted by jasj
            Jag använder den här:
            http://www.micro.se/template/produkter.asp?itemid=43566
            Den är supereffektiv. Jag var lite skeptisk först när jag köpte en för att testa. Ser ut som om den skulle repa, men jag blev mer än positivt överaskad. Funkar perfekt och repar inte, inte så vitt jag kan se i alla fall.
            den och rena flugsvampar är rena döden för ett vaxskydd..hmm men rent blir de
            With great power comes the bitches
            Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
            Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
            Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

            Comment


            • #21
              Originally posted by Ante
              Jag kan spola (högtryck på ok-gds) bort flugor utan att använda något medel, funkar klockrent ävev med utsmetade "high speed kills". Ni måste vaxa huven så försvinner det det lättare ;-)
              Jag använder ingen hötryckstvätt på min bil, här e d e en vanlig trädgårdsslang, hink med vatten och en svamp som gäller! Jag tror de e fler än jag som gör så här...?
              // Helena

              Comment


              • #22
                högtryck vid första spolning för att få bort skiten och ev avfettning, sedan lättryck lr trädgårdsslang för att skölja bort efter schampoonering
                With great power comes the bitches
                Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                Comment


                • #23
                  Och som vi sagt förut, kan du inte använda högtryck så riskerar du att inte bara spola undan flugliken, utan även klarplasten på dina framlyktor, lacken på tanklocket och har du ett olyckligt stenskott på motorhuven kanske högtrycket kan få fäste under lacken och blåsa bort det också Gillar inte högtryck, men kan man använda det så skall det tydligen vara bra, det blir ju rent och med lite "tur" kanske även plåtrent

                  Personligen kan jag inte hantera högtryck så det blir mjukt vatten och svamp med schampo för att få bort smutsen
                  Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by novisen
                    Och som vi sagt förut, kan du inte använda högtryck så riskerar du att inte bara spola undan flugliken, utan även klarplasten på dina framlyktor, lacken på tanklocket och har du ett olyckligt stenskott på motorhuven kanske högtrycket kan få fäste under lacken och blåsa bort det också Gillar inte högtryck, men kan man använda det så skall det tydligen vara bra, det blir ju rent och med lite "tur" kanske även plåtrent
                    Jisses, du kan inte ha bra erfarenheter med högtryck. Kanske är något personligt?? Typ som med min syrran och elektronik...de bara dör o slutar fungera bara sådär omkring henne
                    With great power comes the bitches
                    Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                    Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                    Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                    Comment

                    Working...
                    X