Announcement

Collapse
No announcement yet.

värdering

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • värdering

    Tänkte bara typ se vad ni här på forumet skulle vilja säga att en Gul fiat coupe 20vt -00 med 5000 mil på mätaren skulle vara värd??

    Bilen är pedantskött, inga bulor, repor eller rost = 100% lig i lacken...Invändigt är bilen helt som ny...inte vinterkörd

    Sitter 17" fälgar på med fina däck, sen även nytt kjolpaket (modena) sen proy alloys stora ic,,3" sportkatt med 3" avgas tills slutet, forg dump, öppet filter, led-baklyse, vita blinkels,,kromringar mm.mm invändigt..

    Går helt perfekt i motor å låda..= så in i helvete med andra ord!!

  • #2
    80-90k kanske?
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      Jag skulle säga runt 80 000 - 90 000 kr.
      Trimmdelarna som sitter på sänker nog värdet en aning, tyvärr. Samma med Modenafronten.
      Även fast vi nördar tycker det ser grymt ut och att alla roliga delar ud har på bilen som inte är orginal är underbara så anser de flesta att inte helt orginal = alldeles för hårt körd, tyvärr. Men din hade väldigt låga miltal så det är ju ett stort plus.
      Tidigare bilar:
      Volvo 480ES 2006-2007
      BMW 320i E30 2007-2008
      Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
      Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
      + nån volvo 740 samt volvo 240

      Comment


      • #4
        Re: värdering

        Originally posted by allan
        Tänkte bara typ se vad ni här på forumet skulle vilja säga att en Gul fiat coupe 20vt -00 med 5000 mil på mätaren skulle vara värd??

        Bilen är pedantskött, inga bulor, repor eller rost = 100% lig i lacken...Invändigt är bilen helt som ny...inte vinterkörd

        Sitter 17" fälgar på med fina däck, sen även nytt kjolpaket (modena) sen proy alloys stora ic,,3" sportkatt med 3" avgas tills slutet, forg dump, öppet filter, led-baklyse, vita blinkels,,kromringar mm.mm invändigt..

        Går helt perfekt i motor å låda..= så in i helvete med andra ord!!
        Allt som du tycker skapar mervärde kanske köparen inte bryr sig någonting om. När man moddat sin bil såpass mycket som du gjort så gäller det att hitta en köpare som uppskattat förändringarna och är beredd att betala lite extra för det. Jag tror du kan få 90.000 kr för den.
        Har du sparat alla originaldelar till bilen såsom bakljus, alufälgar, stötfångare mm?
        Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
        Min projekttråd - 19T
        Min Youtube kanal
        >>>HK listan - missa inte den!!<<<
        Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

        Comment


        • #5
          ...

          ...va fan, man blir ju kåt ju!
          /Giallo Ginestra

          Comment


          • #6
            ja de flesta orginal delar finns....för hade tänkt sälja den efter sommaren nu pga husköp men hade tänkt mig ca 120.000:- då!!

            Altså bilen är i nyskicka kan man säga

            Comment


            • #7
              Originally posted by allan
              ja de flesta orginal delar finns....för hade tänkt sälja den efter sommaren nu pga husköp men hade tänkt mig ca 120.000:- då!!

              Altså bilen är i nyskicka kan man säga
              Tyvärr får du inte 120 för den... var glad om du får 100.
              Kör tyskt, drömmer om italienskt

              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

              Comment


              • #8
                det är ju en fräsch 00:a så 95 tusen ska du väl minst få med tanke på alla grejer/delar vid sidan av. Men då är det orginalfronten du ska ha på, och modena-fronten lös.
                Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
                Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

                Comment


                • #9
                  ...

                  ...bilder?
                  /Giallo Ginestra

                  Comment


                  • #10
                    Tyvärr är det så att oavsett hur mycket pengar man lagt ner så kommer orört orginalskick ge bättre andrahandsvärde. Alla moddar oavsett vad det är sänker begagnatpriset. Verkligheten är tuff.
                    Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

                    Comment


                    • #11
                      Re: ...

                      Originally posted by plant
                      ...bilder?
                      Hehe, sugen på att köpa Plant?
                      Coupe 20VT Plus Moon grey - Såld :-(
                      Alfa Romeo 159 SW 1.9Jtd - Såld :-(
                      Alfa Romeo 156 2.0TS - Såld

                      Comment


                      • #12
                        Re: ...

                        Originally posted by plant
                        ...bilder?
                        Här är de bilder som finns på garaget: http://www.garaget.org/?car=28066
                        Dock finns det ingen bild på Modena fronten. Jag tycker att bilen ser mycket bra ut med originalfronten så på med den när du säljer kärran
                        Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                        Min projekttråd - 19T
                        Min Youtube kanal
                        >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                        Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                        Comment


                        • #13
                          har inte uppdaterat på länge..men kan säga att bilen är helt sjukt mycket snyggare nu med paketet på och led-baklyse!!

                          Comment


                          • #14
                            vet inte hur man gör när man lägger upp bilder här på sidan?

                            Comment


                            • #15
                              ...

                              ...Helleman: bara tanken på en så pass ung giallo ginestra får en ju att dreggla. Fast i mina ögon försvinner lite av den vackra med qp`n med saker som vinge, ledlampor etc. Sen var det ju lite synd tycker jag personligen, att det inte var skinn...

                              Själv skulle jag ju kört turboplus-fälgarna på, för jag utår från att denna sena qp tillhör plus va?

                              Freddan72: tack för länken!
                              /Giallo Ginestra

                              Comment

                              Working...
                              X