Announcement

Collapse
No announcement yet.

Inställning av spridare

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Inställning av spridare

    Om man köper en ny spridare från Fiat och ska montera den i sin bil vad är det för inställning man måste göra?

    Är det duschen? Hur många grader den ska spruta åt sidan eller trycket... ja vad ställer man in? Om det är orginal del man beställer ska inte den vara förinställd?

    Någon som vet mer?
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

  • #2
    En spridare är en fast del som du inte ändrar ngt på. I princip ett litet munstycke med en förutbestämd storlek på hålet/hålen där bränslet pressas igenom!
    Storlek på hål/hålen bidrar till olika flödesmängd på spridarna i princip.

    Jag har spridare så du slipper köpa ny om du inte vill
    ¤TOGGEX¤

    Comment


    • #3
      Originally posted by Togge
      En spridare är en fast del som du inte ändrar ngt på. I princip ett litet munstycke med en förutbestämd storlek på hålet/hålen där bränslet pressas igenom!
      Storlek på hål/hålen bidrar till olika flödesmängd på spridarna i princip.

      Jag har spridare så du slipper köpa ny om du inte vill
      Inte jag som ska ha de utan en annan coupé-vän. Hans ena är trasig, fel motstånd i den.

      Antar att du vill sälja alla 5 spridare och inte per styck? PMa ett pris

      En Fiat mekaniker sa till killen i fråga att spridaren måste ställas in innan montering, fattar inte vad han menar därför undrar jag
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #4
        Han ville väl lura killen på pengar som på alla auktoriserade verkstäder på sin höjd göra ett flödestest.
        Din polare har skickat p.m.......
        ¤TOGGEX¤

        Comment


        • #5
          Originally posted by Togge
          Han ville väl lura killen på pengar som på alla auktoriserade verkstäder på sin höjd göra ett flödestest.
          Din polare har skickat p.m.......
          Fan va illa då att verkstan försökt lura honom! Satt och läste i verkstadsmanualen utan att hitta vad man ska ställa in därför frågar jag.

          Då löser ni det med spridarna ni två över PM!
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment

          Working...
          X