Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hur ska dumpventilen/avlastningsventilen sitta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hur ska dumpventilen/avlastningsventilen sitta?

    Hej

    Hur ska det sitta? vilken sida ska sitta mot trycksidan och vilken mot vakuumsidan ?

    På många dumpar är det nederdelen av kolven som ska sitta på trycksidan och röret som går till sidan av kolven som ska sitta på vakuumsidan.
    Men på coupée guider jag läst verkar det som att dom sitter tvärtom ? dvs. underdelen av kolven mot vakuum och sidan mot övertryck.
    Har för mig att det fanns en tråd om detta, men hittar den inte.

    Vad är rätt?
    3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

  • #2
    Slangen från sidan kommer från trycksidan normalt sett. Slangen på undersidan går till atmorsfärssidan. Egentligen spelar det ingen roll på en återcirkulerande kolvdump typ Forge. Om du skruvar upp den ser du varför.
    Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

    Comment


    • #3
      Originally posted by TurboB
      Slangen från sidan kommer från trycksidan normalt sett. Slangen på undersidan går till atmorsfärssidan. Egentligen spelar det ingen roll på en återcirkulerande kolvdump typ Forge. Om du skruvar upp den ser du varför.
      Ok! Tack för hjälpen.
      3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

      Comment

      Working...
      X