Announcement

Collapse
No announcement yet.

Coupe-Spotting

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Såg en röd Coupé idag vid 4 tiden när jag körde mellan STHLM och Uppsala idag, nån som känner sig träffad?

    Comment


    • En silverfärgad på E22 Fjälkinge runt 8.45 mot Kristianstad.
      DTA E48Exp sprut,BMC filter,större IC,T3/T04E snurra,3"rostfritt m racekat,Walbro 255Hp pump.

      Comment


      • En till i stan...

        Sprint blue, 20v ( t ) ? Med lysande 3:e bromsljus, hadde " bråtom " fram å te´baks i byn.. Mötte bilen 3 gnr. Till å från affären... I Uddevalla... Den 1:a.. Vid 21:30 tiden..
        Nu med skrapade fälgar... :-(

        Comment


        • En till i Uddevalla

          Har oxå sett den och kört lite på kapp genom tunnlarna tills vi såg polisen. Trodde det var du.
          il giallino
          Coupé 20V 1998 saknad efter trogen tjänst

          bella rossa
          Coupé 20VT LE nr1516 1999

          white pearl
          Mini Cooper D 2007

          Comment


          • Fick min första Coupé-spottning här i stan idag kväll!
            Var påväg in till bowlinghallen när jag såg den här pärlan stå parkerad en bit bort.
            Tog fram papper och penna och lämnade en vänlig lapp till ägaren med bland annat lite reklam för fiatklubben.

            En 16v NA, nån som känner igen den?
            Attached Files
            Tidigare bilar:
            Volvo 480ES 2006-2007
            BMW 320i E30 2007-2008
            Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
            Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
            + nån volvo 740 samt volvo 240

            Comment


            • Vem har lämnat in sin snygging hos viabil?
              Den här stod iaf där idag tisdag den 6:e mars vid lunch.
              Attached Files
              http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
              http://www.garaget.org/?car=38250

              Comment


              • Originally posted by Aloha
                Vem har lämnat in sin snygging hos viabil?
                Den här stod iaf där idag tisdag den 6:e mars vid lunch.
                Fick veta att det är en 16vt -96 22000mil till salu, cirkus i motorn (oljud, ventilsallad ed.)
                Last edited by pazzo; 12 March 2007, 22:15.
                Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                S/y Mascot
                S/y Rebell
                20vT
                Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                Comment


                • En electric blue coupe (le-kjolar) i göteborg med regnr XXM nånting sågs nu på förmiddagen i detta underbara göteborgsväder vi har nu

                  ps. de va inte alx eller freddan....
                  Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
                  Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

                  Comment


                  • Kan ha varit jag om det var på Hisingen.. : )
                    Coupe 16VT - On the road

                    Comment


                    • japp det var hisingen, körde förbi dej vid eketrä fast du såg mej nog inte, ja körde en sketen portofino-blå () saab 9000

                      Såg dock aldrig om det var en 20vt plus eller 20vt, 16vt...

                      Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
                      Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

                      Comment


                      • Stockholm, Sveavägen, i fredags.
                        Attached Files
                        Daniel Östlund
                        www.kraniel.com

                        >> Min Coupé<<

                        Comment


                        • Originally posted by Kraniel
                          Stockholm, Sveavägen, i fredags.

                          Hehe, "tanten" som är ute och kör igen? Se sidan 15 i den här tråden.
                          http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
                          http://www.garaget.org/?car=38250

                          Comment


                          • Originally posted by smOOth
                            ja körde en sketen portofino-blå () saab 9000




                            Vad är det jag hör?!?! :P
                            Det går väl inte att sätta "Portofino" och "sketen" i samma mening, det är ungefär som att placera ordet "ful" framför "Fiat coupé". Det går inte, det är omöjligt på allla sätt o viss

                            Comment




                            • nja den e sketen på så sätt att den har några veckors ingrodd vintersmuts på sej samt bilcancer och i allmänhet lite skruttig då den är från '92, även syftat på att det faktiskt är en saab med ett bakdäck som tappar luft hela tiden. Portofino-blå var det positiva i mitten av min mening och det som jag tycker mest om med min saab dock lite svårt att underförstå trots smygparallellen till den fina färgen på fiat coupe med samma namn. Jag vill därför ta tillfället i akt att be om ursäkt till alla portofino-blå coupe-ägare som kännts sig träffade/sårade av mitt uttalande och önskar således gott nytt i efterskott!
                              Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
                              Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

                              Comment


                              • Re:

                                Originally posted by smOOth
                                nja den e sketen på så sätt att den har några veckors ingrodd vintersmuts på sej samt bilcancer och i allmänhet lite skruttig då den är från '92, även syftat på att det faktiskt är en saab med ett bakdäck som tappar luft hela tiden. Portofino-blå var det positiva i mitten av min mening och det som jag tycker mest om med min saab dock lite svårt att underförstå trots smygparallellen till den fina färgen på fiat coupe med samma namn. Jag vill därför ta tillfället i akt att be om ursäkt till alla portofino-blå coupe-ägare som kännts sig träffade/sårade av mitt uttalande och önskar således gott nytt i efterskott!
                                Måste säga att jag blev sårad över ditt lilla påhopp på saab.
                                Snyfft... Kör en trimmad 9000CSE 2,3T A50 -98 som andrabil.
                                ;-(

                                Nejdå jag överlever och ska inte skriva något om detta på turboklubbens hemsida.

                                Det är mycket roligare att köra FIAT.

                                Ha det bra.
                                ;-)
                                Click here to visit Raceitaly
                                ______________
                                Fiat Coupe 20VT Plus -99
                                Alfa Romeo 156 SW 2.0TS -01 SP3
                                Chrysler Grand Voyager 3,3l V6
                                Acura Legend 3,2l V6 -91
                                SAAB 9000 CSE 2,3T steg2 -98 --SÅLD

                                "Tappar man ett verktyg kommer det alltid att landa i en balja med spillolja, även om den står flera meter bort."
                                Murphy´s law.

                                Comment

                                Working...
                                X