Announcement

Collapse
No announcement yet.

Coupe-Spotting

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Erajack
    Får ta och köra en sväng till Stockholm då!!!!
    Vare en slipsnisse också kanske??
    Haha, överväg det noga först för trafiken här är ett elände, trots semestertider.

    Nä han såg mer bekväm ut med nån beige tröja på sig om jag minns rätt. Lite kraftigt byggd, men inte tjock. Han vinkade inte tillbaka utan nickade lite "coolt" och långsamt tillbaka till mig.
    Han såg även ut att bry sig om sin frisyr. Vet du vem det är eller? hehe
    http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
    http://www.garaget.org/?car=38250

    Comment


    • [i] Rätt åt han! Tur att coupen överlevde för jag har licens att döda i sådana stunder! [/B]
      Känner igen känslan. När man kommer i Coupén så verkar fan flyga i en del gas glada. Varför??
      Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
      Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
      Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
      Folka Vento VR6 -93 såld!
      Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

      Comment


      • Originally posted by Erajack
        Känner igen känslan. När man kommer i Coupén så verkar fan flyga i en del gas glada. Varför??
        En gubbhelvete i en s80 - Vet inte vad han tror att han rattar, hursom helst var det mycket dumt kört! Skadeglädje på hög nivå när man såg och hörde lastbilen mosa volvon
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • Originally posted by Aloha
          Haha, överväg det noga först för trafiken här är ett elände, trots semestertider.

          Nä han såg mer bekväm ut med nån beige tröja på sig om jag minns rätt. Lite kraftigt byggd, men inte tjock. Han vinkade inte tillbaka utan nickade lite "coolt" och långsamt tillbaka till mig.
          Han såg även ut att bry sig om sin frisyr. Vet du vem det är eller? hehe
          Låter som mig i fel bil! Nej, vet inte vem det är.
          Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
          Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
          Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
          Folka Vento VR6 -93 såld!
          Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

          Comment


          • Originally posted by 84jr0
            En gubbhelvete i en s80 - Vet inte vad han tror att han rattar, hursom helst var det mycket dumt kört! Skadeglädje på hög nivå när man såg och hörde lastbilen mosa volvon
            Tråkigt för honom men bra för oss. En idiot mindre att oroa sig för, ett tag!
            Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
            Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
            Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
            Folka Vento VR6 -93 såld!
            Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

            Comment


            • Originally posted by 84jr0
              Jag gled runt i coupen idag oxå. Men jag brukar hålla till på södra sidan av stan. Jag tål inte Stockholms city det var så nära att en idiot körde i min coupe idag.

              Imorse på Strandvägen ville han köra mellan mig och en last bil, vi rullade kanske i 30 och han kom körandes dubbelt så snabbt, tutandes och rakt emellan oss, jag körde mot kanten så mycket jag bara kunde. Han måste ha passerat några cm från min backspegel men lastbilen mosade honom lite dock. Rätt åt han! Tur att coupen överlevde för jag har licens att döda i sådana stunder!
              Låter som taget ur en actionrulle!! Läskigt. Stannade han eller sket han i att hans bil hade blivit lite "mosad"?

              Man får "mullra" lite med gasen så brukar även halvsovande bilister uppmärksamma en.
              Precis i korsningen när man svänger ut på valhallavägen ifrån lidingö så var det en snubbe som hade kört in i en lastbil. Smidigt att sen stanna kvar där mitt i gatan o börja skriva papper o skit när värsta trafikkaoset råder.. Grrr
              http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
              http://www.garaget.org/?car=38250

              Comment


              • Originally posted by Aloha
                Låter som taget ur en actionrulle!! Läskigt. Stannade han eller sket han i att hans bil hade blivit lite "mosad"?

                Man får "mullra" lite med gasen så brukar även halvsovande folk uppmärksamma en.
                Precis i korsningen när man svänger ut på valhallavägen ifrån lidingö så var det en snubbe som hade kört in i en lastbil. Smidigt att sen stanna kvar där mitt i gatan o börja skriva papper o skit när värsta trafikkaoset råder.. Grrr
                Han stannade och blev lite sur på lastbilen... jag hade velat stanna men var sen till verkstaden och till jobbet så det fick vara.

                Stanna mitt i gatan och skriva papper är idiotiskt folk verkar inte fatta.
                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                Comment


                • Mötte Per (ganska säker på att det var du) 20.30 några mil norr om Mariestad i söndags. Såg du mig?
                  Coupe 20VT Plus Moon grey - Såld :-(
                  Alfa Romeo 159 SW 1.9Jtd - Såld :-(
                  Alfa Romeo 156 2.0TS - Såld

                  Comment


                  • Originally posted by Aloha
                    Den ser nästan blå ut på bilden, men den var svart faktiskt.

                    Ser inte ut som en LE nej, men den hade röda bromsok så kan det ha varit en plus?
                    Färgen är förmodligen Inkblue... jättelurig ser kolsvart ut i vissa lägen och snyggt mörkblå i andra
                    Faster Cars Younger Women Older Whiskey

                    124 Eurospider -83 (såld) Coupe 20VT -98

                    Comment


                    • Originally posted by Aloha
                      Den ser nästan blå ut på bilden, men den var svart faktiskt.

                      Ser inte ut som en LE nej, men den hade röda bromsok så kan det ha varit en plus?
                      Fy på dig Aloha.
                      Det är INTE en PLUS!
                      Click here to visit Raceitaly
                      ______________
                      Fiat Coupe 20VT Plus -99
                      Alfa Romeo 156 SW 2.0TS -01 SP3
                      Chrysler Grand Voyager 3,3l V6
                      Acura Legend 3,2l V6 -91
                      SAAB 9000 CSE 2,3T steg2 -98 --SÅLD

                      "Tappar man ett verktyg kommer det alltid att landa i en balja med spillolja, även om den står flera meter bort."
                      Murphy´s law.

                      Comment


                      • Originally posted by Helleman
                        Mötte Per (ganska säker på att det var du) 20.30 några mil norr om Mariestad i söndags. Såg du mig?
                        Japp! Såg dig! Hade tänkt skriva här o fråga..
                        Såg även en grön Coupe söder om Örebro.. (tror jag det var)
                        Argenta 120ie -85
                        Alfa 75 3.0V6 -90
                        BMW Z4M Coupe -06
                        BMW 118dM -10
                        Coupe 20VT -98 RIP
                        125 Special -72 RIP

                        Comment


                        • Originally posted by viksson
                          Fy på dig Aloha.
                          Det är INTE en PLUS!
                          Nehe, då var det en blandras då. Röda bromsok var det iaf.
                          Han hade även vad som såg ut som rost på fälgarna, hur man nu lyckas med det?

                          Originally posted by Wantheman
                          Färgen är förmodligen Inkblue... jättelurig ser kolsvart ut i vissa lägen och snyggt mörkblå i andra
                          Fast det står svart i bilregistret... Den såg mer gråsvart ut i verkligeheten tycker jag.
                          Last edited by Aloha; 27 June 2007, 16:58.
                          http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
                          http://www.garaget.org/?car=38250

                          Comment


                          • Mötte en gul Coupe på E4 i fredags, körandes söderut vid Mjölby ungefär kl14.. Hann inte se om det var TurboB på väg till Skåne..?
                            Argenta 120ie -85
                            Alfa 75 3.0V6 -90
                            BMW Z4M Coupe -06
                            BMW 118dM -10
                            Coupe 20VT -98 RIP
                            125 Special -72 RIP

                            Comment


                            • Vid 14 passerade jag Borås ungefär. Mötte en gul Coupe med scoop i huven strax utanför Gbg på väg 40. Jag var på väg till GIK och hämta rördelar till grenrörsbygget och mitt nya turboaggregat till UNOn.
                              Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

                              Comment


                              • ok då var det kanske den däringa Linköpingsbon Alfaanders..
                                Argenta 120ie -85
                                Alfa 75 3.0V6 -90
                                BMW Z4M Coupe -06
                                BMW 118dM -10
                                Coupe 20VT -98 RIP
                                125 Special -72 RIP

                                Comment

                                Working...
                                X