Announcement

Collapse
No announcement yet.

Coupe-Spotting

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • En gul med fett 3-tums avgassystem på möte jag på Norra Älvstranden, Göteborg, idag? Vem kan det vara?
    à la London designmarknad - www.alalondon.se

    Comment


    • Smuttie La sSmutt Smooth är hans kompletta namn.
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • Hmmm, på bilderna så ser hans iaf betydligt renare ut... =)

        Tyckte det dessutom såg ut som att bilen i fråga inte hade LE/Plus-kjolar... Men jag kan ha fel...
        à la London designmarknad - www.alalondon.se

        Comment


        • Originally posted by per
          Smuttie La sSmutt Smooth är hans kompletta namn.
          Helt omöjligt att det var Tompa . Hans bil är avställd sedan två veckor tillbaka.
          Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
          Min projekttråd - 19T
          Min Youtube kanal
          >>>HK listan - missa inte den!!<<<
          Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

          Comment


          • Originally posted by Freddan72
            Helt omöjligt att det var Tompa . Hans bil är avställd sedan två veckor tillbaka.
            Ändå en eloge att kunna se att de va 3'' hehe
            With great power comes the bitches
            Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
            Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
            Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

            Comment


            • Originally posted by TurboNimitz
              Ändå en eloge att kunna se att de va 3'' hehe
              Har ju haft ett sån här fint 3" Flowmaster system en gång i tiden så jag känner igen mina 3"-tumssystem , någon som kan gissa vad det satt på för någon bil?:
              Attached Files
              à la London designmarknad - www.alalondon.se

              Comment


              • Originally posted by ParkPre
                Min gamla kärra med Fuel bakom ratten på Sveavägen igår kväll vid halv 9 snåret.

                Tänkte "Oj, en coupé.... men vafan... det är ju min gamla pärla!"

                //PP
                Din gamla pärla ska bli miljöbil
                3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                Comment


                • Såg en röd Coupe på fogdegatan i Halmstad idag , hann bara se baken på den då det var så mörkt , kan det vara den som var till salu innan ?

                  Comment


                  • Flow master-systemet på bilden ovan satt på min Camaro från -87, fet bil, 165hk ur 5.0L V8... Men den mullrade gott...
                    -----------------------------------------------
                    Förresten: Nu har jag sett den igen!

                    Den Gula med feting-avgassystemet. I princip samma ställe som förra gången, dvs på Norra Älvstranden, Göteborg. Dessutom hade den Semconparkeringstillstånd, dvs en arbetskamrat!

                    Denna gång var den parkerad så jag fick mig en närmare titt, det är en nedlackad 20VT med svart läder och svartlackade fälgar. Enligt bilregistret en -98 importerad -05, tillhör en Mattias Edin?

                    Någon som känner honom?
                    Last edited by rask; 10 January 2008, 12:04.
                    à la London designmarknad - www.alalondon.se

                    Comment


                    • Haha!!

                      Nja ren är inte så mycket lönt att hålla bilen ren vid denna årstiden. Jag har bilen för transport.... Funderar dock att sälja och skaffa ett mer GBG betonat transportmedel typ 745 och scooter
                      Vi får se jag har fixat och trixat och har lagt ner veckor på att få en bil som går en evighet problemfritt mekaniskt, men GBG blir buligare/bilfientligare/biltätare för varje dag! Kan inte använda motorn och väghållningen är ganska patetisk enligt mig...

                      Avgassystemet är en bättre rostfri Japsdämpare med typ 4.5" utblås och 2.5 " inlopp. Svetsade ihop rördelar från bakaxel och bakåt pga rostig bakre ljuddämpare.
                      Last edited by Kung; 12 January 2008, 00:51.
                      Piaggio Purejet -06
                      Fiat Coupe 20VT-98

                      Comment


                      • Originally posted by Kung
                        Haha!!
                        Kan inte använda motorn och väghållningen är ganska patetisk enligt mig...
                        Vilken motor, på vad?
                        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                        S/y Mascot
                        S/y Rebell
                        20vT
                        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                        Comment


                        • Originally posted by Kung
                          Haha!!

                          Nja ren är inte så mycket lönt att hålla bilen ren vid denna årstiden. Jag har bilen för transport.... Funderar dock att sälja och skaffa ett mer GBG betonat transportmedel typ 745 och scooter
                          Vi får se jag har fixat och trixat och har lagt ner veckor på att få en bil som går en evighet problemfritt mekaniskt, men GBG blir buligare/bilfientligare/biltätare för varje dag! Kan inte använda motorn och väghållningen är ganska patetisk enligt mig...

                          Avgassystemet är en bättre rostfri Japsdämpare med typ 4.5" utblås och 2.5 " inlopp. Svetsade ihop rördelar från bakaxel och bakåt pga rostig bakre ljuddämpare.
                          Aha! Det är du som är Seppos polare med GT:n, får du plats i den egentligen? Du är väl uppemot 195 lång?

                          Funderade på om jag skulle dra iväg ett mail och "bjud in" dig till Fiatklubben... Men nu är mysteriet med den gula coupe:n löst! Och mitt skryt om att ha sett att du hade 3 utblås rök... Betydligt större än så...
                          à la London designmarknad - www.alalondon.se

                          Comment


                          • Då är det Kung jag oxå sett alltså..
                            Du får hänga med på nån banträff i sommar så du får känna på lite finare Coupe-väghållning då!
                            Argenta 120ie -85
                            Alfa 75 3.0V6 -90
                            BMW Z4M Coupe -06
                            BMW 118dM -10
                            Coupe 20VT -98 RIP
                            125 Special -72 RIP

                            Comment


                            • Aha! Det är du som är Seppos polare med GT:n, får du plats i den egentligen? Du är vä

                              Ca 190 cm iallafall och det är lite för långt att trivas i GT'n längre stunder. Sälde bilen i slutet på Augusti med brakförlust. Dock var motorn och väghållningen fantastisk. Hade BSR trim men tyvärr Amerikanska originaldäck utan grepp. Kan ärligt säga att min gamla Nissan 200Sx helt original -91 hade en ännu bättre avvägning mellan komfort och väghållning än GT:n......
                              Piaggio Purejet -06
                              Fiat Coupe 20VT-98

                              Comment


                              • Re: Aha! Det är du som är Seppos polare med GT:n, får du plats i den egentligen? Du ä

                                Originally posted by Kung
                                Ca 190 cm iallafall och det är lite för långt att trivas i GT'n längre stunder. Sälde bilen i slutet på Augusti med brakförlust. Dock var motorn och väghållningen fantastisk. Hade BSR trim men tyvärr Amerikanska originaldäck utan grepp. Kan ärligt säga att min gamla Nissan 200Sx helt original -91 hade en ännu bättre avvägning mellan komfort och väghållning än GT:n......
                                Sista gången du köper en bil osedd va?
                                à la London designmarknad - www.alalondon.se

                                Comment

                                Working...
                                X