Announcement

Collapse
No announcement yet.

Coupe-Spotting

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hej på er!

    Ja, va ska man säga? är man vindögd, så är man...

    Berätta om bilen: En -99 nr.1253 helt orginal förutom "lilla" fiat vingen bak,Eibach, novitec, misab, styrtrycksreg., och tyvärr laddtrycksmätare istället för klocka, och förinst. tel.kit!...och ingen röd nyckel...
    Skick:7/10 = ett projekt, bästa förutsättningarna jag kunde hitta bland alla de bilar jag tittat på, både i och utanför sverige(om man inte räknar med italien förstås), och som passade plånboken.

    Dvs. inga porsche-split fälgar, så du måste sett ngn annan, funderar dock på att byta.

    Dagens fråga lyder följande: Har ngn koll på vad en "sincom-schlussel (tyskt y) är?
    Är detta relaterat till larmet?

    hej hej
    Last edited by Michel; 20 August 2008, 11:30.

    Comment


    • Originally posted by Michel


      Dagens fråga lyder följande: Har ngn koll på vad en "sincom-schlussel (tyskt y) är?
      Är detta relaterat till larmet?

      Schlüssel betyder ju i alla fall nyckel om det kan vara till någon hjälp.
      Fiat Coupé 16VT Plus

      Comment


      • Och sincom låter som ett eftermarknadslarm tycker jag..
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • Originally posted by Michel
          Hej på er!

          Ja, va ska man säga? är man vindögd, så är man...

          Berätta om bilen: En -99 nr.1253 helt orginal förutom "lilla" fiat vingen bak,Eibach, novitec, misab, styrtrycksreg., och tyvärr laddtrycksmätare istället för klocka, och förinst. tel.kit!...och ingen röd nyckel...
          Skick:7/10 = ett projekt, bästa förutsättningarna jag kunde hitta bland alla de bilar jag tittat på, både i och utanför sverige(om man inte räknar med italien förstås), och som passade plånboken.

          Dvs. inga porsche-split fälgar, så du måste sett ngn annan, funderar dock på att byta.

          Dagens fråga lyder följande: Har ngn koll på vad en "sincom-schlussel (tyskt y) är?
          Är detta relaterat till larmet?

          hej hej
          Kul! Har du importerat den själv eller var det en av de som fanns på blocket nu i våras/under sommaren?

          Du får titta förbi när det är dags för Fiatfika nästa gång, hade varit kul och se annan Svart LE...!

          Försökte hitta Sincom på google, verkar nästan vara modelltyp, sök på sincom i denna pdf: http://www.alfaromeo.ch/ALFAROMEO_SW...o_DE_final.pdf

          Schlüssel betyder definitivt nyckel iaf.

          En långssökt gissning är att det är någon form av nyckel till telefonenheten, Sincom GSM enhet finns...? http://www.caralarm.com.my/gm55m.html
          Last edited by rask; 20 August 2008, 14:25.
          à la London designmarknad - www.alalondon.se

          Comment


          • Mörkröd coupe vid Älvsjö avfarten idag kl 15.45 men samma fälgar som min fast storlek mindre... någon här?
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment


            • Tackar för era svar angående sincom-nyckeln. Funderar själv på vad exakt det är. Kollade dina tips rask; gsm-larmet hade jag missat, men kände oxå att det kanske kunde vara fråga om en färg kod...lite lång kombination bara... Ringer nog och plågar min kontakt på Fiat i tyskland och plågar honom lite igen, he he... och ja, det var en av bilarna på blocket (ngn som vet ngt om den?) Tror att den är intagen -05 av den ökände person i gbg som jag läst så mkt om i forumen.

              Per: vet ej om det är ett after-market larm, 4-kantiga fjärrkontroller med fiat-logga och knappar som gammal lakrits!
              Har egentligen en hel del frågor, men jag antar att detta är fel forum tråd för dyl.

              Visst! tar gärna en fika ngn dag, gärna under veckorna, mkt helgjobb.

              Turbo Nimitz (gladiator-fan?): läste att du bodde i närheten av AlfaRosso, då borde vi springa på varann oftare, eftersom jag oxå håller till i de krokarna.

              Hej hej

              Comment


              • Originally posted by Michel
                Tackar för era svar angående sincom-nyckeln. Funderar själv på vad exakt det är. Kollade dina tips rask; gsm-larmet hade jag missat, men kände oxå att det kanske kunde vara fråga om en färg kod...lite lång kombination bara... Ringer nog och plågar min kontakt på Fiat i tyskland och plågar honom lite igen, he he... och ja, det var en av bilarna på blocket (ngn som vet ngt om den?) Tror att den är intagen -05 av den ökände person i gbg som jag läst så mkt om i forumen.

                Per: vet ej om det är ett after-market larm, 4-kantiga fjärrkontroller med fiat-logga och knappar som gammal lakrits!
                Har egentligen en hel del frågor, men jag antar att detta är fel forum tråd för dyl.

                Visst! tar gärna en fika ngn dag, gärna under veckorna, mkt helgjobb.

                Turbo Nimitz (gladiator-fan?): läste att du bodde i närheten av AlfaRosso, då borde vi springa på varann oftare, eftersom jag oxå håller till i de krokarna.

                Hej hej
                Du har ett orginallarm låter det som, Meta... Hur långt har den gått, runt 10 000 mil eller? Var det bilen i Munkedal? Den hade i princip exakt samma spec min om jag minns rätt... Eller Nabils bil i Fjärås?

                Lägg upp en tråd i Coupe-forumet med ev. frågor... Vi får styra upp en träff framgent definitivt!
                Last edited by rask; 20 August 2008, 22:40.
                à la London designmarknad - www.alalondon.se

                Comment


                • Tjena Rask,

                  Jo, det var bilen i SKOGEN norr om munkedal, dock till ett helt annat pris...
                  Kollade i.o.f på en 16vt i fjärås, men avböjde vänligen när jag såg att höger bak hade en buckla (utknackad med kulhammare och ej på bild i annonsen), men antagligen var det en LE du menade?

                  Min LE har ca 10500 på mätaren, nu med fixad ac, raskt borttaget KN-filter, ny koppling, nya belägg fram och recondade säten. Skall kolla upp chippet, (eftersom jag har ett mkt varierat laddtryck, som peakar och inte är konstant=faller) samt pop-of ventilen.
                  Annonsbilder gör ju aldrig verkligheten rättvisa, så jag är nöjd, men inte kapitalstark i nuläget...

                  Comment


                  • Originally posted by Michel
                    Tjena Rask,

                    Jo, det var bilen i SKOGEN norr om munkedal, dock till ett helt annat pris...
                    Kollade i.o.f på en 16vt i fjärås, men avböjde vänligen när jag såg att höger bak hade en buckla (utknackad med kulhammare och ej på bild i annonsen), men antagligen var det en LE du menade?

                    Min LE har ca 10500 på mätaren, nu med fixad ac, raskt borttaget KN-filter, ny koppling, nya belägg fram och recondade säten. Skall kolla upp chippet, (eftersom jag har ett mkt varierat laddtryck, som peakar och inte är konstant=faller) samt pop-of ventilen.
                    Annonsbilder gör ju aldrig verkligheten rättvisa, så jag är nöjd, men inte kapitalstark i nuläget...
                    Tjena Michel! Kul med en till Coupéägare i Gbg. Göteborg börjar bli den Coupetätaste staden i Sverige
                    Starta gärna en tråd i Coupédelen om din kärra så ska vi försöka svara på alla frågor
                    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                    Min projekttråd - 19T
                    Min Youtube kanal
                    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                    Comment


                    • Coupetätast?

                      Även om gbg skulle vara nästan coupetätast verkade alla åkt och gömt sig i garaget när jag var där i helgen det fina lördagsvädret till trots. Tre pers plus packning 108 mil 0,90l/mil= respekt! (16vt)
                      Fiat Coupé 16VT Plus

                      Comment


                      • Originally posted by Michel
                        Tjena Rask,

                        Jo, det var bilen i SKOGEN norr om munkedal, dock till ett helt annat pris...
                        Kollade i.o.f på en 16vt i fjärås, men avböjde vänligen när jag såg att höger bak hade en buckla (utknackad med kulhammare och ej på bild i annonsen), men antagligen var det en LE du menade?

                        Min LE har ca 10500 på mätaren, nu med fixad ac, raskt borttaget KN-filter, ny koppling, nya belägg fram och recondade säten. Skall kolla upp chippet, (eftersom jag har ett mkt varierat laddtryck, som peakar och inte är konstant=faller) samt pop-of ventilen.
                        Annonsbilder gör ju aldrig verkligheten rättvisa, så jag är nöjd, men inte kapitalstark i nuläget...
                        Nu får vi väll ta detta i din ev tråd men laddet håller sig inte på ett konstant värde med fullgas utan det beror på en hel del faktorer varför laddet först överladdar o sedan faller när varvtalen börjar vandra över de högre varvtalen. Med chipp så upp till max 1.4bar o sedan vid bortåt 6.000rpm fallitner mot 0,7 eller liknande är vanligt.

                        Jag bor vid krokslättsfabriker så visst borde vi sett varandra
                        With great power comes the bitches
                        Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                        Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                        Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                        Comment


                        • passerade en silverfärgad coupé på Forshagagatan i Farsta idag!
                          Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

                          Mina Bilar.. Past & Present!

                          Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
                          Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

                          Comment


                          • Den var härlig! Ovanlig och riktigt fin!
                            Kör tyskt, drömmer om italienskt

                            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                            Comment

                            Working...
                            X