Announcement

Collapse
No announcement yet.

Orginal Turbon, 20VT

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Orginal Turbon, 20VT

    Packningar på min är kass, hoppas det är bara dem, börjar ryka blått efter några min på tomgång.
    Ska jag byta till GT2560R (GT28R) så ser det ut att skena iväg mot 10-15kkr. Funderar på att lämmna in min gamla och få det renoverad istället. Någon som vet om den går att uppgradera med något kul?
    Har för mig man kan uppgradera till 360 lager, ingen aning vad det gör iofs...hjälp!
    Antar att min fråga är vad kan man göra med orginal turbon får att få lite mer effekt, och något mer stryktåligare, sistnämnda är nog mer viktigt för min del.
    Läste någonstans att orginal turbon inte tycker om större avgas då den vill ha kvar något mottryck, nu vill jag inte få den renoverad och sedan att den nya bara håller några år för att jag har kat bak 3" (ska bytas mot turbo bak, någongång framöver).
    Fiat Coupe 20VT Plus -99
    "Trying is the first step towards failure"

    Homer S

  • #2
    fan att man ska iväg på semester, ananrs hade detta kanske kunnat vara något, får hoppas det finns något liknande när jag kommer tillbaka

    http://cgi.ebay.co.uk/GARRETT-TURBO-...QQcmdZViewItem
    Fiat Coupe 20VT Plus -99
    "Trying is the first step towards failure"

    Homer S

    Comment


    • #3
      Alan, det var ett mkt lågt pris (auktionen är ju inte klar än så det kan ju gå upp lite till). Se upp för billiga kopior är rådet jag kan ge dig

      Kolla med John på http://www.centrostileparts.com/ om han har kvar nya TB28r (originalturbo). Jag vet att han tidigare sålde nya för 750-770 Euro + frakt.

      Vad har du tidigare haft för bilar? Är Coupén din första bil med turbomotor?
      Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
      Min projekttråd - 19T
      Min Youtube kanal
      >>>HK listan - missa inte den!!<<<
      Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

      Comment


      • #4
        Jo första bil med turbo, har nog inte haft ordentliga bilar innan, bara gammlat skrot som man körde något år och sedan körde till skroten, funkade det med
        Grejjen är att jag inte vågar köpa något nu när jag ska vara borta 3 veckor med sisådär internet uppkopplings möjligheter, samt som vill man kanske inte hålla på att jaga delar just under semester, förträflig syssla att hålla med på jobb när man behöver en paus, sparar det till då . Ska iofs ändå kollar runt lite utomlands, ska ner till Ungern och höra med en bekant som sysslar med, i ganska stor skala, renovering av bilar, han lär ju ha kontakter.
        Fiat Coupe 20VT Plus -99
        "Trying is the first step towards failure"

        Homer S

        Comment


        • #5
          Originally posted by Freddan72

          Kolla med John på http://www.centrostileparts.com/ om han har kvar nya TB28r (originalturbo). Jag vet att han tidigare sålde nya för 750-770 Euro + frakt.
          Behåller jag orginal så tror jag jag lämnar in den på renovering, och kollar om de kan upgradera den med något kul.

          Ser inte ut som det är så mycket skillnad mellan en ny kullagrad och en TB28 prismässigt.
          Fiat Coupe 20VT Plus -99
          "Trying is the first step towards failure"

          Homer S

          Comment


          • #6
            Visst är det roligt att trimma, men tänk på allt merjobb som tillkommer om du köper en GT28RS. Bara ett ny downpipe kostar 4000 kr. Det går ju att köpa en adapter till orginal DP men den är inte heller gratis
            Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
            Min projekttråd - 19T
            Min Youtube kanal
            >>>HK listan - missa inte den!!<<<
            Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

            Comment


            • #7
              letar efter en svensk sida jag hittade som sålde blue flame (hittar den inte igen), ganska säker på att de hade hela systemet för 8000kr, tror du bara downpipen går på 4000kr?

              Edit: Var inget, glömde att BF systemet som folk pratar har anslutning till standard turbo...tror jag?
              Last edited by Alan80; 31 July 2007, 18:42.
              Fiat Coupe 20VT Plus -99
              "Trying is the first step towards failure"

              Homer S

              Comment


              • #8
                Alan

                Garabedianracing,www.g-r.se, säljer Blueflame för 8 papp. Det blir billigare om du köper direkt via Blueflame UK Räkna med 5000-5500 kr (senast jag kollade var priset detta) för ett komplett system utan katalysator. Kolla in 84jr0 projekttråd, sida 5, så kan du se hur det ser ut

                Blueflames hemsida: http://www.blueflameperformance.com/...m_exhausts.asp

                Skicka ett mail till NigeBlueflame@aol.com. Jag köpte mitt avgassystem (2.75" ca 70 mm) från BF och la till några extra pund och fick en racekat istället för mellanljuddämpare. Det låter gött ur ändröret och systemet har bra passform. Enligt Garabedianracing så är deras system på 3" så kanske BF har bytt storlek
                Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                Min projekttråd - 19T
                Min Youtube kanal
                >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                Comment

                Working...
                X