Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kupefilter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kupefilter

    Tja

    Var precis iväg och köpte nytt kupefilter, fy fan va de gamla var skitit, kändes som det ramlar ur flera kg skit och damm när man tog loss det.

    Det var jävla svårt och komma ut, insåg att det kanske hade varit lättare att ta bort höger torkararm men jag fick nöja mig med att bända upp plasten lite och på så vis sakta lirka ut det gamla filtret och peta in det nya.

    Det la sig fint i "skålen", och sen fiick jag trä över plastramen på bästa sätt.

    När jag sen starta bilen så börjar det liksom brumma och vibrera när man sätter igång kupefläkten. Hmmm...? Alltså motorn eller vad det är hörs ganska så mycket högre än precis innan jag bytte...

    Kan jag ha gjort nåt fel!?
    Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
    Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

    Mvh
    Joksi

    ¤ Garaget.org

    ¤ Joksi.net

  • #2
    Ingen med nån idé?

    Var ute o körde precis, det verkar inte lägga av iaf, e riktigt irriterande och störigt, dånar rätt bra om ventilationen och det tom känns av vibrationer i ratten och pedalerna!

    Enda positiva är väl att det blåser som aldrig förr nu, de gamla filtret måste ha varit ganska så tilltäppt
    Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
    Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

    Mvh
    Joksi

    ¤ Garaget.org

    ¤ Joksi.net

    Comment


    • #3
      Originally posted by Joksi
      Ingen med nån idé?
      Jag brukar skruva bort plasten under fönstret å ta bort vidrutetorkarna så att man kommer åt bättre
      Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
      S/y Mascot
      S/y Rebell
      20vT
      Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
      Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

      Comment


      • #4
        Jo jo, men vad har det med dånandet o göra?
        Frågan är om något skit kan har ramlat ner från det gamla filtret och lagt sig på nåt skumt sätt, så det stör?
        Eller kan det bli så om filtret inte sitter riktigt på sin plats, lr rättare sagt plastramen som skall tryckas på ovanflör filtret
        Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
        Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

        Mvh
        Joksi

        ¤ Garaget.org

        ¤ Joksi.net

        Comment


        • #5
          Löste sig, var en bit från det gamla filtret som hade ramlat ner i fläkten
          Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
          Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

          Mvh
          Joksi

          ¤ Garaget.org

          ¤ Joksi.net

          Comment

          Working...
          X