If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Remmen kan vara lastgammal. Handlaran skitr som vanligt i sin akunder om de kan kränga en gammal artikel. Själv har jag fått rostiga artiklar inplastade i vaccum? av Alfa Rosso.... I Linköpin köpte jag Fiat packningsmassa som enligt säljaren skulle hålla hur länge som helst, äben oöppnad Sure Bällman... När jag vä kollade så stod det på förpackningen siste förbrukningsdag oöppnad förpackning månaden innan jag köpte varan!!!!
Tycker allt talar sitt tydliga språk. Fiatåteförsäljarana är riktiga har ingen omsättning och kränker gammal skit utan undantag. Genelagenten skall vi bara inte tala om .......................................
Sant så sant. Jag fick i förtroende tipset från en känd Alfa/Fiat verkstad att inte köpa kamremssats av Fiat pga av att den kan ha legat länge på hyllan. Fiat gör ju gruppköp av rätt stora format. Jag köpte då en sats av Autoexperten i stället
Det finns ett fåtal tillverkare av remmar. Det är mycket liten risk att det blir något skit.
Regards
lenel
Alfa 2000 GTV Historic Racer och en gul Coupe 20vt 97
Originally posted by SteQve2 vad är fördelen med kevlarremmen? bytas mer sällan? jag måste byta kamrem under vintern nu...
Som seglare vet jag att kevlar som material är väldigt starkt och slitttåligt och töjer sig ingenting. Används ofta i skroven på racingbåtar för att få ned vikt men ändå hålla styrka samt i segel för att behålla formen i seglet länge och utan töj.
Låter lite konstigt för en kamrem - ska den inte flexa aningen?
il giallino
Coupé 20V 1998 saknad efter trogen tjänst
Comment