Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ska ev. köpa en Coupe..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ska ev. köpa en Coupe..

    Originally posted by Helena
    Ja,vart bor du då? Om du bor i nån stad kanske de samma händer för dig.. inte så kul kanske! Blir dyrt i längden.
    Sen har hon ju inte lackat rosa på listerna inne i bilen..
    Jag bor ute på landet med ca 4 grannar, hehe! =)

    Vad ska du ha för din då? =)
    Funderar på o köpa Coupe...

    Comment


    • #17
      Originally posted by ParkPre
      Jag var i Tyskland och hämta hem den där bilen med min kusin för några år sedan. Då var den metallic grön och fin ! Då var den iaf fin och typ ingen rost alls. Ingen AC hade den om jag inte minns fel. Minns dock att den var ovanligt högljudd bak. Vet inte riktigt varför det var så. Mycket möjligt att det berodde på däcken dock. Men som sagt. Då var det iaf inga fel på bilen Gick bra både i motor och låda.

      Juste, en sak till. Takluckan fungerade inte då. Vet inte om hon ev fått igång den lr så dock



      //PP
      Okej det låter juh bra!
      Men att den inte har AC.. hhmm ja då måste jag fundera lite.. Känns som om jag vill ha AC iaf..
      Funderar på o köpa Coupe...

      Comment


      • #18
        Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ska ev. köpa en Coupe..

        Originally posted by Liiinda
        Jag bor ute på landet med ca 4 grannar, hehe! =)

        Vad ska du ha för din då? =)
        Nädå, jag vet inte ens om jag ska sälja... Har ju lagt ner rätt mycke arbete på den, så de känns lite jobbigt. Men nog har tanken slagit mig..

        En annan sak, gör inte som jag... Köp inte den första bilen du e och kollar på(om den inte e i kanonskick vill säga).. Man tjänar nog på att kolla runt lite först!
        // Helena

        Comment


        • #19
          http://sfk.ibk.se/forum/showthread.php?s=&threadid=1562

          kolla lite här!
          // Helena

          Comment


          • #20
            Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ska ev. köpa en Coupe..

            Originally posted by Helena
            Nädå, jag vet inte ens om jag ska sälja... Har ju lagt ner rätt mycke arbete på den, så de känns lite jobbigt. Men nog har tanken slagit mig..

            En annan sak, gör inte som jag... Köp inte den första bilen du e och kollar på(om den inte e i kanonskick vill säga).. Man tjänar nog på att kolla runt lite först!
            Var egentligen inte min tanke att köpa en Fiat Coupe.. Tänkte köpa en Lupo eller nått sånt bensinsnålt..
            Men så dök den här bilen upp o jag har väl nästan alltid velat ha en rosa bil, hehe..

            O så vill hon ev. byta mot min bil och jag verkar inte få min bil såld, kanske svårt att sälja bilar på sommaren...?

            Så det känns rätt bra om vi kan byta men om den inte har AC som en skrev här ovanför så vet jag inte om jag vill.. Spec. när jag känner att hennes pris (53000kr) är lite överpris.. Eller vad tycker du/ni?
            Funderar på o köpa Coupe...

            Comment


            • #21
              Originally posted by Liiinda
              Var egentligen inte min tanke att köpa en Fiat Coupe.. Tänkte köpa en Lupo eller nått sånt bensinsnålt..
              Men så dök den här bilen upp o jag har väl nästan alltid velat ha en rosa bil, hehe..

              O så vill hon ev. byta mot min bil och jag verkar inte få min bil såld, kanske svårt att sälja bilar på sommaren...?

              Så det känns rätt bra om vi kan byta men om den inte har AC som en skrev här ovanför så vet jag inte om jag vill.. Spec. när jag känner att hennes pris (53000kr) är lite överpris.. Eller vad tycker du/ni?
              Du får väl fråga henne om AC:n o takluckan m.m då..
              Men, Coupen är en rolig o rätt så ovanlig bil att ha. Man blir igenkänd iaf och sedd!
              Ja, 53000:- är för mycket för den bilen... tycker iaf jag!
              // Helena

              Comment


              • #22
                Har du provkört en med turbo?

                Om inte så tycker jag att du ska göra det, då blir valet mycket enklare.
                http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
                http://www.garaget.org/?car=38250

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Aloha
                  Har du provkört en med turbo?

                  Om inte så tycker jag att du ska göra det, då blir valet mycket enklare.
                  Jo men saken är den att jag inte har fått min bil såld o jag har blivit egen företagare o har typ "0 kronor".. En turbo lär juh kosta mer att äga? O mer som kan gå sönder?

                  O hon som säljer 2.0 16V vill juh ev. byta mot min bil + att jag får en peng imellan..

                  Turbo verkar absolut myyycket roligare men..
                  Funderar på o köpa Coupe...

                  Comment


                  • #24
                    Ja, försäkringen är nog den jobbigaste biten... :/ Men du har ju haft bil och verkar bo på landet så det kanske inte är så dyrt ändå?
                    Går något sönder så går det nästan alltid att laga. Det finns mycket kunnigt folk här på forumet som gärna hjälper till.
                    Det är ingen större skillnad på bensinförbrukningen heller. ca 0,7 dl / mil vid blandad körning (0,9 l/mil vs 0.97 l/mil).

                    Men Sandras bil är läcker (tycker jag iaf). Synd bara att hon motivlackade den..
                    Har hon fixat skadan på dörren? Hon blev ju påkörd för inte så länge sen..

                    Hon har ju lagt ner väldigt mycket energi o pengar på bilen och det är därför som hon vill ha så mycket för den. Tror dock att det blir mycket svårt att hitta någon som vill betala så mycket för den.
                    http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
                    http://www.garaget.org/?car=38250

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Aloha
                      Ja, försäkringen är nog den jobbigaste biten... :/ Men du har ju haft bil och verkar bo på landet så det kanske inte är så dyrt ändå?
                      Går något sönder så går det nästan alltid att laga. Det finns mycket kunnigt folk här på forumet som gärna hjälper till.
                      Det är ingen större skillnad på bensinförbrukningen heller. ca 0,7 dl / mil vid blandad körning (0,9 l/mil vs 0.97 l/mil).

                      Men Sandras bil är läcker (tycker jag iaf). Synd bara att hon motivlackade den..
                      Har hon fixat skadan på dörren? Hon blev ju påkörd för inte så länge sen..

                      Hon har ju lagt ner väldigt mycket energi o pengar på bilen och det är därför som hon vill ha så mycket för den. Tror dock att det blir mycket svårt att hitta någon som vill betala så mycket för den.
                      Motivlacken är borta på hennes bil nu.. Hhmm nån skada har jag inte hört om, det måste jag kolla upp!

                      Nä nu när jag börjar tänka efter så kanske det är ett för högt pris, men jag kan juh inte säga det förän jag sett den "Live"...
                      Funderar på o köpa Coupe...

                      Comment


                      • #26
                        För 53tusen så får du en 16V eller 20V som är i kanon skick. Skulle hellre satsa på det än den där (inget illa mot nån)

                        Comment


                        • #27
                          Det var ingen AC på den.. Hhmm hur tusan ska jag göra.. Känner att jag inte har råd o ha den bil jag har nu så det skulle underlätta o få ner mitt lån till hälften, vilket jag får om jag byter..

                          men det känns ändå som ett överpris..

                          *pain*
                          Funderar på o köpa Coupe...

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Ary
                            För 53tusen så får du en 16V eller 20V som är i kanon skick. Skulle hellre satsa på det än den där (inget illa mot nån)
                            För 53 000:- får man en 16vT i riktigt bra skick också. Eller om man är smart som mig så väntar man till mitt i vintern och köper en 20vT för liknande småsummor.
                            Tidigare bilar:
                            Volvo 480ES 2006-2007
                            BMW 320i E30 2007-2008
                            Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
                            Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
                            + nån volvo 740 samt volvo 240

                            Comment


                            • #29
                              Ev byta

                              Öh, vad är det för 207a du har? Min sambo vill ev byta till en sån, och min 20V är ev till salu. Kan du PMa mig lite uppgifter?
                              il giallino
                              Coupé 20V 1998 saknad efter trogen tjänst

                              bella rossa
                              Coupé 20VT LE nr1516 1999

                              white pearl
                              Mini Cooper D 2007

                              Comment


                              • #30
                                Micke, hon har en 307:a
                                Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                                Min projekttråd - 19T
                                Min Youtube kanal
                                >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                                Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                                Comment

                                Working...
                                X