If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
har jag gjort blev ingen skillnad över huvuvd taget...
det blir väl en renovering av växellådan... men någon som har nån aning om va det kan kosta? Någon som renoverat lådan innan?
ringe och kollade en beg den gick på 9000 vilket är saftigt...
Drop it like its Hott!
http://www.garaget.org/?car=36037
Återanvänder den här tråden... tänkte prova och byta växellådsoljan (byts vartannat år?) eftersom ja nu haft bilen i två år och jag har inte bytt under den tiden i a f, vet inte om tidigare ägare så lika bra. Speciellt med tanke på att mitt mål med det är att se om det kan göra så att bilen blir av me svår och tung etta och skrap vid nedväxling till tvåan när bilen är kall, börjar alltid skrapa vid den här tiden på året...
Så, hur mycket olja och vilken olja ska jag ha? Mekonomen?
Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
Coupé Plus 16v 2.0 (såld)
Originally posted by Joksi Återanvänder den här tråden... tänkte prova och byta växellådsoljan (byts vartannat år?) eftersom ja nu haft bilen i två år och jag har inte bytt under den tiden i a f, vet inte om tidigare ägare så lika bra. Speciellt med tanke på att mitt mål med det är att se om det kan göra så att bilen blir av me svår och tung etta och skrap vid nedväxling till tvåan när bilen är kall, börjar alltid skrapa vid den här tiden på året...
Så, hur mycket olja och vilken olja ska jag ha? Mekonomen?
Jag tror inte nån byter den vart annat år. Vad kan vara rimmligt? Vart femte år kanske? Max...
Du kommer inte bli av med trög etta. Detta härör till designen på lådan.
Om kopplingspedalen tar långt ner kan cylindern vara slut och då kopplar den ur dåligt.. Fast jag antar att du haft problemet länge? Då är kanske cylindern inte så troligt fel.
Njae, den tar väl hallvägs kan man säga.
För övrigt bör nämnas att det är ca 2,5 år sedan jag satte dit en ny koppling.
Okej, men att ettan blir trög nu liksom? Den blir alltid trög samt skrapar fråna tvåan till ettan vid den här tiden på året, på morgonen (när den stått över natten).
Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
Coupé Plus 16v 2.0 (såld)
Comment